شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹

پیام رییس سازمان سینمایی به بیست و هفتمین جشنواره کودک؛

ایوبی: باید عاشق بود و بعد، از کودک و نوجوان سخن گفت

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی

سینماپرس-گروه سینما/ حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در پیامی به جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان بر اهمیت سینمای کودک تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان، با توجه به جایگاه ویژه این جشنواره بعد از پیام علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی؛ معاون وزیر و ریاست سازمان سینمایی نیز پیام خود را به این جشنواره ارسال کرد. متن پیام ایشان به شرح زیر است:


باید عاشق بود، باید مفهوم سادگی و صداقت و عشق و پاکی و تجلی امید به آینده را فهمید و باز هم باید عاشق بود، باید عاشق بود و بعد، از کودک و نوجوان سخن گفت. سخن گفتن برای کودکان و نوجوانان،عشق می خواهد و صداقت و پاکی، همچون خود کودکان این سرزمین. همچون خود نوجوانان پاک و ساده این مرز پرگهر که بی شک، گهرهای این سرزمین با اصالت و فرهنگ، همین شاپرک های عاشق هستند.


و چقدر سینما واسطه خوبی است برای شکوفایی این دردانه های جاودانه ایران زمین، چقدر سینما حضور خوبی دارد برای به دست آوردن تصویر ناب و خیال انگیز زندگی، هنر سینمایی که برای کودکان و نوجوانان، اثری خلق کند، می رسد به با اخلاقی ترین گونه سینمایی؛ یعنی سینمای کودک و نوجوان. که چقدر درست است بگوییم سینمایی که برای کودکان و نوجوانان فیلم می سازد، نه به بهانه این پروانه ها...سینمایی که  می داند زبان کودکی،ساده اما تاثیرگذار و ماندگار و زبان نوجوانی بی پیرایه،اما پر از سوال و ابهام است.پس باید برای کودک شادی خلق کرد و برای نوجوانان،سوال های بی جواب شان را پاسخ داد.باید راه گشا بود و از قصه گفتن دور نبود.باید جذابیت و سرگرمی را فهمید و بعد برای کودک و نوجوان ایران زمین،فیلم ساخت.فراموش نکنیم کودک و نوجوان،مثال زمین بکری است که مساعد هر تغییری است.


اما حالا قرار است جشن بگیریم، بیست و هفت سالگی مهمترین جشنواره موضوعی سینمای مان را واژه «مهمترین» برای این رویداد مهم فرهنگی، کمترین تعبیر است؛ چرا که دلیل و استدلال برای اهمیت این مهم،بیش از پیش گفته شده و در این زمان باید گفت،سردمداران سینمای کودک و نوجوان بسان همه این سال ها با همه سختی هایش که می دانم و می دانید،روح تازه ای را در این گونه سینمایی بدمند و محکم تر از قبل با فیلم هایی خوش ساختار،مفرح، جذاب و باور آفرین برای کودکان و نوجوانان این سرزمین قدم هایی استوارتر بردارند تا به فضل الهی و همت هنرمندان، بتوانیم با رفع موانع پیش رو و برنامه ریزی بهتر برای این رویداد و این گونه سینمایی، روزهای پرامید تر را شاهد باشیم چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی که بدون شک افتخارآفرینی در این مهم،همین نزدیکی است.

 

انتهای پیام/ح/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.