چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲

پاسخ عظیمی به شبهات مؤسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی:

علاقه‌ای به تصمیم‌گیری برای فیلم‌های دفاع مقدس نداریم

مهدی عظیمی میر آبادی قائم مقام اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی

سینماپرس-گروه سینما/پس از تعیین هیات مدیره مؤسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی در محافل شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه این مؤسسه قصد دارد تا در مورد تمامی فیلم های حوزه انقلاب و دفاع مقدس تصمیم گیری کند و آنها را تأیید را رد کند که در این مورد عظیمی میرآبادی به شبهات پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار سینما پرس در پایان دوره ریاست جواد شمقدری بر سازمان سینمایی، موسسه سینمایی مقاومت و انقلاب اسلامی تاسیس شد و مدیر عاملی آن بر عهده مهدی عظیمی میرآبادی  گذاشته شد با گذشت زمان صحبت هایی مبنی بر اینکه این مؤسسه مرجعی برای تأیید فیلمنامه هایی است که در ژانر سینمای دفاع مقدس ساخته می شود به میان آمد. با روی کار آمدن تیم جدید مدیریت سینما این سوال مطرح شد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره یازدهم چه موضعی در مقابل این مؤسسه خواهد داشت؟ با مشخص شدن ترکیب هیئت مدیره مؤسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی این مرکز از این پس با محوریت تولیدات سینمایی در محور های بیداری اسلامی، انقلاب اسلامی، دفاع و مقاومت در برابر استکبار به فعالیت هایش به صورت عملی و در شکلی گسترده خواهد پرداخت.

 

مهدی عظیمی میرآبادی از اعضای هیئت مدیره این مؤسسه در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس گفت: مؤسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی در واقع مجوز خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده و از آن تاریخ ما فعالیت خود را آغاز کرده ایم. در پی تامین اعتبارات لازم برنامه ریزی انجام داده و در جهت وصول این منابع کار هایمان را آغاز کرده ایم.

 

عظیمی میرآبادی ادامه داد: هیئت مدیره تعیین شده اند و آقایان جمال شورجه و علی عاقل زاده و بنده (مهدی عظیمی) به عنوان اعضای هیئت مدیره فعالیت می کنیم و سعی ما بر این است در چهارچوب تولید فیلم در قالب های مختلف فیلم سینمای، مستند، فیلم کوتاه و بلند و انواع کار هایی که به فیلم و سینما ارتباط پیدا می کند فعالیت هایمان را برنامه ریزی و پی گیری کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از منابعی که اعتبارات ما را تامین می کند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و با توجه به مذاکراتی که با تیم جدید مدیریت سینما انجام داده ایم بسیار خوشبین هستم تا برنامه هایمان به خوبی و بدون مشکلی پیش رود. بنده و دوستان تا امروز در دو نوبت با آقای ایوبی و آقای جنتی وزیر محترم ارشاد دیدار داشته ایم و همچنین تمام برنامه ها و هزینه هایمان را در یک نامه مفصل برای آقای ایوبی و آقای جنتی فرستاده ایم و همه موارد را برای ایشان توضیح داده که ایشان از ما حمایت شان را اعلام کرده اند و ما منتظر هستیم تا به صورت کتبی نظرشان را به ما اعلام کنند.

 

عظیمی میرآبادی همچنین درباره صحبت هایی که در محافل سینمای مطرح می شود و مؤسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی را مرجعی برای تایید فیلم های ژانر دفاع مقدس می دانند توضیح داد: ما مرجعی برای تایید فیلم های دیگران نیستیم و هیچ علاقه ای هم نداریم و قرار نیست درباره فیلم هایی که در این حوزه ساخته می شود تصمیم گیری کنیم و ما اگر سیستمی برای تایید فیلمنامه داشته باشیم که داریم برای فیلم هایی است که در مؤسسه خودمان ساخته می شود و یا فیلم هایی که در آنها مشارکت داریم است و خارج از آن ما تصمیم گیرنده نیستیم و خودمان هم تمایلی برای این کار نداریم چون نقش این کار را به نوعی از فعالیت های ذاتی سازمان سینمایی کشور است.

 

انتهای پیام/ا/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.