شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸

پیام رئيس سازمان سينمايي به سي امين جشنواره بين الملي فيلم كوتاه تهران؛

سينماي ايران يعني فيلم كوتاه كه لبريز است از صداقت، سادگي، نوآوري

ایوبی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سازمان سینمایی

سینما پرس-گروه سینما/ دكتر حجت الله ايوبي رياست سازمان سينمايي كشور طي پيام به سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران گفت: جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران، يك اتفاق مهم در رويدادهاي فرهنگي ايران است. حركتي است تاثيرگذار، در امتداد ريشه ها، اصول انقلابي و كالبد شكافي وضعيت موجود،افق ها و خطوط جديدي كه مي تواند چراغ راه آينده سينماي پر افتخار ما را فروزان تر سازد.

به گزارش سینما پرس، متن كامل پيام دكتر ايوبي به شرح زير است:

 

باز هم بوي تازگي به مشام مي رسد. بوي خوش جواني و نو آوري و خلاقيت و شكوفايي. باز هم سينماي ايران دارد سي امين سال مهماني باشكوه جوان با اميد سرزمين اش را جشن مي گيرد و براي رسيدن به سينماي ملي و هويت ايراني اش گام بر مي دارد.

 

باز هم سخن از سينماي جوان است و سينماگران فيلم كوتاه؛ سخن از رباعي سينماي ايران است. رباعي سينماي ايران يعني فيلم كوتاه كه لبريز است از صداقت، سادگي، نوآوري، خلاقيت، جسارت و لبالب از انرژي و حركت به نهايت يك اتصال كوتاه و به همين جهت پالايشگر. پس خالق رباعي سينماي ما، بايد بكوشد و پيوسته در جست و جوي كشف و شهود، مكاشفه و تجربه عرصه هاي نو و كند و كاو درون و برون اينجا و آنجا و از خود، تا كليت جهان باشند كه اگر قدر بدانيم، شاهد شكوفايي نسلي و نسل هايي خواهيم بود، با حرف هاي گران سنگ براي جامعه ايراني و جهان امروز. جهاني كه اين روزها، ميزبان افتخارات همين خالقان رباعي سينماي ايران است و روز به روز و بيش از پيش به احترام فرزندان سينماي ايران، كلاه از سر بر مي دارد.

 

از اين رو، جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران، يك اتفاق مهم در رويدادهاي فرهنگي ايران حركتي است تاثيرگذار، در امتداد ريشه ها، اصول انقلابي و كالبد شكافي وضعيت موجود، افق ها و خطوط جديدي كه مي تواند چراغ راه آينده سينماي پر افتخار ما را فروزان تر سازد. امروز ديگر همه بر اين باور رسيده اند كه اهميت اين رويداد فرهنگي و نتيجه حاصل از آن، يعني درخشش فيلمسازان آينده ما و ارتباط با مخاطب ايراني و جهاني، چقدر مي تواند گام استواري در تكوين و تعميق هويت شرقي، ايراني و اسلامي باشد. پس ما هم بسان جهانيان به احترام شما جوانان با انديشه و متفكر سينماي ايران و خالقان رباعي عشق و زندگي،تمام قد مي ايستيم و آرزو مي كنيم شاهد شكل گيري جنبش نويني در عرصه سينماي كوتاه ايران باشيم تا ثمره اين نهال بارور و بالنده، زينت بخش سفره پهن آور و پر بركت سينماي ملي اين ديار شود.

 

سي امين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران توسط انجمن سينماي جوانان ايران و به دبيري هاشم ميرزاخاني از ۲۲ تا ۲۸ مهرماه در تهران پرديس سينما ملت و همزمان از ۳۰ مهر تا سوم آبان در سراسر كشور برگزار مي شود.

 

 

انتهای پیام/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.