دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۳

صرب ها مخاطبان برنامه های تلویزیونی ایران می شوند

شوق پرواز

سینماپرس: گروه تلویزیون/ مسؤول برنامه‌های بین‌المللی تلویزیون دولتی صربستان و رایزن فرهنگی جمهوري اسلامي ایران در بلگراد، برای پخش فیلم‌ها و سریال ‌های ایرانی در شبکه‌های تلویزیونی صربستان با یکدیگر به توافق رسیدند. در سال های اخیر هم بارها برنامه های ایرانی از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش شده است.

به گزارش سینماپرس، «بویان برکیچ» مسوول برنامه های بین المللی تلویزیون دولتی صربستان در دیدار با «محمود شالویی» رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد، ضمن ابراز علاقمندی از همکاری با رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد گفت: فیلم و هنر فیلم‌سازی در ایران در دو دهه گذشته جهش بسیار خوبی داشته و ایران در جشنواره‌های فیلم در کشورهای مختلف جوایز و رتبه‌های بالایی را به خود اختصاص داده است.

بركيج با تحسين صنعت فیلم‌سازی کشورمان به خاطر فیلم‌های برجسته  و اشاره به علاقه مندی شهروندان صربستان به فرهنگ، هنر و فیلم های ایرانی افزود: پس از بررسی فهرست فیلم‌های برگزیده که از طرف رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد در اختیار ما گذاشته خواهدشد و همچنین پس از امضای قرارداد همکاری، پخش فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های سراسری تلویزیون صربستان را شروع خواهیم کرد.

محمود شالويي؛ رایزن فرهنگی ایران در صربستان نیز در این دیدار ضمن ارائه توضیحات کامل درباره فیلم‌های ایرانی و محبوبیت این فیلم‌ها در بین علاقه مندان هنر فیلم سازی در سطح بین الملل گفت: فیلم‌های ایرانی محدودیت سنی ندارند و تمامی افراد خانواده در سنین مختلف می‌توانند به تماشای آنها بنشینند و این به خاطر رعایت اخلاق در تولیدات تصویری ایران است

محمود شالویی؛ رایزن فرهنگی ایران در صربستان بابیان اینکه اعتلای صنعت سینما در ایران مرهون بهره‌مندی از مفاهیم بلند ارزشی و برخورداری از خلاقیتی است که در نبوغ هنرمندان فیلم ساز ایرانی وجود دارد، گفت: فیلم‌های ایرانی با رویکرد مثبتی که دارند، روح و روان مخاطب را به فضایی سرشار از محبت و معنویت سوق می دهند و توسعه ارزش های اخلاقی و تحکیم ارکان خانواده را با خود به ارمغان می آورند.

شالویی همچنین در این دیدار به همکاری فرهنگی و هنری گسترده با صربستان اشاره کرد و گفت: پخش فیلم های ایرانی از تلویزیون صربستان فصل جدیدی از روابط فکری و فرهنگی ما را رقم خواهد زد و مردم صرب را بیش از پیش با فرهنگ غنی و آداب و سنن مبتنی بر دانش و اندیشه ایرانیان آشنا خواهد ساخت.

نیکولا پوپویچ، سردبیر پخش فیلم در تلویزیزیون دولتی صربستان هم که در این نشست حضور داشت، گفت: باعث افتخار است که جدول برنامه های تلویزیون صربستان فیلم های ایرانی را در خود جای داده است.

وی که بیش از 10 سال در تلویزیون صربستان در سمت های مختلف فعالیت دارد، فیلم های ایرانی را با کیفیت بسیار بالا دانست و افزود: قبل از شروع پخش فیلم ایرانی در شبکه های سراسری تلویزیونی، برای آگاهی مردم تبلیغات گسترده ای را در این رابطه در تلویزیون انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/ ب.ب 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.