شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸

نگاهی کوتاه به نمایش «روایت های ناتمام یک فصل معلق»/

کافه ای که روایت گر سه زندگی در «یک فصل معلق» می شود

نمایش روایت ناتمام یک فصل معلق

نمایش «روایت های ناتمام یک فصل معلق» به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی در تالار حافظ به روی صحنه رفته است، این نمایش بیانگر سه روایت داستانی در یک کافه است.

نمایش «روایت های نا تمام یک فصل معلق» به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی در تالار حافظ به روی صحنه رفته است، این نمایش روایت گر سه داستانی است که از سوی شش شخصیت به نمایش گذاشته می شود. نوید محمد زاده و مهدی صباغی، آزاده صمدی و علی سرابی و در نهایت هومن سیدی و باران کوثری روایت کننده دغدغه هایی هستند که شاید برای بسیاری از انسان های امروزی ملموس باشد، دغدغه هایی چون دروغ، عشق، کینه، خیانت که هر روزه به صورت ها و شکل های مختلف به سراغمان می آید.

 

طراحی صحنه در نمایش «روایت های ناتمام یک فصل معلق»، تداعی کننده محیط کافه است و سه میز به همراه شش صندلی در فاصله های کمی با یکدیگر قرار گرفته اند و بالای هر میز و صندلی چراغی قرار گرفته است که در زمان گفت و گوی میان شخصیت ها با یکدیگر روشن می شود. به نظر می آید این نمایش برای اجرای محیطی مناسب تر باشد تا اجرای صحنه ای اما به هر حال کارگردانی، اجرای بازیگران و طراحی صحنه در این نمایش دست به دست یکدیگر داده تا مخاطبان کمبودی را در این زمینه حس نکنند.

 

یکی از نکات قابل توجه در این نمایش طنزی است که با وجود تلخی ماجراها گهگاه مخاطبان را به خنده وادار می کند، البته در این میان قدرت بازی بازیگران را نباید نادیده گرفت که این مساله بر شیرینی این نمایش افزوده است.

 

نمایش روایت ناتمام یک فصل معلق

«روایت های ناتمام یک فصل معلق» بدون شک نمایشی بدون عیب و نقص نیست اما با حسن هایی همچون حضور کارگردان و عوامل حرفه ای، بازی های شیرین و روان همراه است که داستان هایی ساده و روزمره را به شکلی جذاب در محیطی که شاید بسیاری از مواقع گذرمان به آن می خورد را روایت می کند.

 

گفتنی است که این نمایش سال گذشته در کافه تریای مجموعه تئاتر شهر اجرا شد اما در میانه راه توقیف شد که عوامل نمایش، علت آن را حضور یکی از بازیگران این نمایش خواندند که اجرای جدید نیز با حضور همان بازیگر به روی صحنه رفته است.

 

«موسیقی» بخش دیگری از این نمایش را تشکیل می دهد که با همراهی گروه «کلم بند» به صورت زنده اجرا می شود، ابتدای این نمایش با ترانه ای که مضمون آن ربطی نیز به کافه و قرارهایی که توسط افرادا مختلف در آن به وجود می آید، اشاره می کند.

 

نمایش روایت ناتمام یک فصل معلق

از دیگر عوامل این نمایش می توان به حضور حبیب رضایی به عنوان مشاور کارگردان و پدیده جمالها به عنوان دستیار کارگردان اشاره کرد، همچنین روژین جعفری؛ منشی صحنه، علی تبریزی؛ عکی پوستر، نوشین جعفری؛ عکاس صحنه، سمانه حسینی؛ طراح لباس، هومن سیدی؛ طراح صحنه عوامل دیگر این نمایش را تشکیل می دهند.

 

شایان ذکر است، نمایش «روایت های ناتمام یک فصل معلق» به کارگردانی هومن سیدی از 22 مهر ماه در تالار حافظ آغاز شده است و علاقمندان می توانند تا 20 آذرماه برای دیدن این نمایش به تالار حافظمراجعه کنند. ساعت اجرای نمایش 17 و  18/15

 

انتهای پیام/ع - ب.ب 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.