شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸

گفتگوی سینماپرس با رییس کانون قانونی کارگردانان سینمای ایران

شیخ‌طادی: در مجمع عمومی کارگردانان خانه سینما شرکت نمی‌کنیم/کشور ظرفیت رقابت دارد

پرویز شیخ طادی کارگردان در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم های ویدئویی تهران

رییس کانون قانونی کارگردانان سینمای ایران در مورد شرکت در مجمع عمومی فردا پنجم آبان گفت: در مجمع عمومی کارگردانان خانه سینما شرکت نمی‌کنیم و معتقدیم کشور قابلیت رقابت را دارد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، فردا پنجم آبان کانون کارگردانان خانه سینما مجمع عمومی برگزار می کند تا انتخابات هیآت مدیره خود را انجام دهد اما پرویز شیخ طادی رییس کانون کارگردانان خانه سینمای ایرانیان که دارای مجوز قانونی از وزارت ارشاد است در پی انتشار این فراخوان اعلام کرد که در این جلسه حضور نخواهد داشت.

شیخ طادی در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس گفت: ما قائل به رقابت هستیم. کانون کارگردانان کشور چه در تهران و چه در شهرستانها قابلیت این را دارد که طیف ها و سلایق مختلف را در کنار هم داشته باشد و دیدگاه های متفاوت را در بر بگیرد و اینگونه آثار به لحاظ کمی و کیفی در رقابت با یکدیگر قرار می گیرند و منحصر به یک گروه خاص نباشد.

 

شیخ طادی اضافه کرد: رقابت فرهنگی و ارائه خدمات در دو حوزه می تواند انجام بگیرد و سینمای ما این ظرفیت را دارد که دو گروه با هم رفاقت و رقابت داشته باشند که این موجب پیشرفت سینمای کشور خواهد شد.باید از نظام تک صدایی خارج شویم و همه گروه ها بتوانند حرف هایشان را بزنند.نیاز هست قدرت انتخاب به همه بدهیم و جامعه هنری ایران باید این پذیرش را داشته باشد که دنبال مدل های پیشروتر و کاراتر باشد.

 

اولین مجمع عمومی کانون کارگردانان خانه سینما فردا یکشنبه برگزار می شود

 

داریوش فرهنگ نایب رئیس کانون کارگردانان خانه سینما، در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: فردا ششم آبان اولین جلسه مجمع عمومی بعد از بازگشایی خانه سینما برگزار می شود. دستور جلسه اولین مجمع کانون کارگردانان، گزارش شورای مرکزی قبلی خانه سینما و برگزاری هیئت مدیره است.

فرهنگ درباره نحوه انتخابات افزود: اینگونه نیست که هر عضوی کاندیدای هیئت میره شود بلکه بعد از عملکرد و خواندن گزارش شورای مرکزی تعدادی از کارگردانان عضو، انتخاب می شوند و امیدوارم که به بهترین شکل ممکن و با حضور تمامی اعضا در این جلسه به این انتخابات برسیم.

شورای مرکزی کانون کارگردانان در دوره قبل از بسته شدن خانه سینما عبارتند از: «همايون اسعديان»، «سيروس الوند»، «محمدعلي سجادي»، «داريوش فرهنگ»، «كامبوزيا پرتوي»، «مازيار ميري»، «حسن برزيده»، «محمدرضا هنرمند» و «كامران قدكچيان» و اعضاي علي‌البدل «نادر مقدس»‌ و «سيامك شايقي» و بازرس «قدرت‌الله صلح‌ميرزايي» و «سعيد سهيلي» هستند.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.