یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴

گزارش سینماپرس از نشست یک جایزه ادبی/

جایزه «سلمان سلام» با تأکید رهبری شکل گرفت/ ساخت مجتمع سلمان هراتی در تنکابن

نخستین جایزه ادبی سلمان سلام

نشست رسانه ای نخستین جایزه ادبی «سلمان سلام» با حضور علیرضا قزوه، سید صادق رضایی و قاسم عزیز زاده برگزار شد و مسئولان در این نشست انگیزه اصلی برای برگزاری این همایش را تأکید مقام معظم رهبری بر ادبیات کودک و نوجوان بر مبنای حکمت اسلامی خواندند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست رسانه ای نخستین دوره جایزه ادبی مرحوم سلمان هراتی با عنوان «سلمان سلام» امروز در مرکز آفرینش های ادبی کانون برگزار شد. در ابتدای این نشت سید صادق رضایی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه ادبیات کودکان و نوجوانان بعد از انقلاب اسلامی در عرصا ادبیات پیشتاز بوده اند، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) هم شاعر و هم دوستدار شعر بودند. از خوشبختی ما است که مقام معظم رهبری نیز به همین گونه هستند و فرمایشات ایشان در سال جاری در رابطه با لزوم توجه و تآکیدشان نسبت به ادبیات کودک و نوجوان با مضامین برگرفته از حکمت اسلامی دلیلی شد تا جایزه ادبی «سلمان سلام» که نزدیکترین ویژگی را با فرمایشات ایشان داشتند برگزار کنیم.

 

وی ادامه داد: جایزه ادبی «سلمان سلام»، در روز 9 آبان ماه در شهر تنکابن برگزار می شود، در این مراسم از چهار شخصیت فعال در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان که نوع نگاهشان به سلمان هراتی نزدیک است تجلیل خواهد شد و تلاش ما بر این است که هر سال در میان این افراد یک خانم نیز حضور داشته باشد.

 

عنوان «سلمان سلام» از شعر محمدرضا عبدالملکیان برگرفته شده است

 

علیرضا قزوه؛ مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری در ادامه این مراسم با بیان اینکه نخستین جایزه «سلمان سلام» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری برگزار می شود در مورد علت نام این جایزه عنوان کرد: «سلمان سلام» شعری از محمرضا عبدالملکیان است که بعد از فوت سلمان هراتی سرود.

 

وی ادامه داد: در این همایش 10 شاعر از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، هند و پاکستان به همراه 90 شاعر ایرانی حضور خواهند داشت که شاعران خارجی که قرار است به این همایش بیایند همان مهمانان همایش شعر مقاومت و باران غدیر هستند.

 

نخستین جایزه ادبی سلمان سلام

قزوه تصریح کرد: کلنگ افتتاح مجتمع فرهنگی سلمان هراتی به همت مقامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت نهادهای فرهنگی از جمله حوزه هنری در شهرستان تنکابن زده خواهد شد، همچنین در نظر داریم در سال های آینده شاعران فارسی زبان را رصد کنیم تا این همایش را بتوانیم در سطح وسعیتری برگزار کنیم.

 

قزوه با بیان اینکه سلمان هراتی یکی از پنج چهره شاخص ادبی در میان شاعران انقلاب است، بیان کرد: تصمیم داریم که از پایان نامه های دانشجویی که در رابطه با سلمان هراتی است حمایت کنیم و در صورت موفقیت نتیجه به چاپ این پایان نامه ها نیز اقدام می کنیم.

 

قاسم عزیز زاده گرجی مدیر کانون پرورش فکری استان مازندران و دبیر جایزه «سلمان سلام» نیز در بخش دیگر این نشست تصریح کرد: همه دستگاه ها و نهادهای استان مازندران برای برگزاری این همایش همکاری کرده اند و صحبت هایی را نیز با صدا و سیما برای ضبط و پخش این همایش انجام داده ایم.

 

وی ادامه داد: صبح روز پنج شنبه یک نشست تخصصی با حضور شاعران در این همایش برگزار می شود.

 

انتهای پیام/ع

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.