دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

در افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه «نهال»/

از سکوت به احترام پدر فرهاد توحیدی تا بزرگداشت رضا نبوی

جشنواره فیلم نهال

مراسم افتتاحيه دهمين جشنواره فيلم كوتاه نهال، شب گذشته در تالار فارابي دانشگاه هنر با حضور ميهمانان، اساتيد و مسولان دانشگاه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار سینماپرس، مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه نهال با سخنرانی سیدجواد سلیمی؛ معاونت پشتیبانی دانشگاه هنر، به عنوان نماینده شوراي سياست گذاري جشنواره نهال آغاز شد.

سلیمی ضمن تبریک برای بزرگداشت رضا نبوی؛ پیشکسوت عکاسی ایران، گفت: ای کاش هنرمندان عکاس هم در این جمع و برای بزرگداشت رضا نبوی حضور داشتند زیرا که نبوی از پیشکسوتان عکاسی این هنرمندان به شمار می رفت.

بر اساس این گزارش بعد از سخنرانی سلیمی، كليپي كه توسط خود دانشجويان به مناسبت دهمين جشنواره نهال ساخته شده بود پخش شد و سپس مصطفي مصطفوي مجري افتتاحيه جشنواره از ناره رستمیان به عنوان دبير جشنواره و مسعود سفلايی به عنوان مدیر گروه سینمایی دانشکده سینما و تئاتر دعوت کرد به ترتیب متن بيانيه و متن هیات انتخاب را قرائت کنند.

در قسمتی از متن بیانیه دبیر جشنواره آمده است: همفکری و همدلی در این جشنواره آن را به یک سنت تبدیل کرده است، سنتی که قرار است هر سال اتفاق بیافتد. زمانی که جشنواره نهال امسال به تعویق افتاد دانشجویان تمام تلاش خود را کردند تا به هر قیمتی که امکان دارد این جشنواره را برگزار کنند تا به سال آینده موکول نشود، از همه کسانی که برای برگزاری نهال امسال تلاش کرده اند تشکر و قدردانی می کنم.

همچنین سفلایی در بیانیه خود اعلام کرد: تعداد فیلم های ارسال شده این دوره از جشنواره بالا بود و تصمیم گیری برای انتخاب آن ها سخت تر؛ زیرا که امکان نمایش در این مدت زمان جشنواره کم و محدود است.

وی اظهار داشت: نزدیک به 150 فیلم ارسال شده که در این جشنواره حضور ندارند را در دو یا سه ماه آینده بازبینی می کنیم و نتایج آن ها را در جشنواره خرداد ماه سال آینده اعلام خواهیم کرد.

پس از قرائت بيانيه هيات انتخاب، مصطفي مصطفوي از اعضاي هيات انتخاب جشنواره خواست تا دقیقه ای را به احترام پدر مرحوم فرهاد توحيدی؛ فیلمنامه نویس، که ظرف روزهای گذشته دار فانی را وداع گفت،سکوت کنند. سپس كليپ «نهال در يك نگاه » كه توسط  سهند كبيري ساخته و مريم متين از دانشجويان سينما تئاتر آن را تدوين کرده بود، پخش شد. اين كليپ تدوين پلان هاي فيلم كوتاه هايي بود كه قرار است در شش روز آينده پخش شود.

در ادامه این مراسم نوبت به بزرگداشت رضا نبوي؛ از پیشکسوتان عکاسی ایران رسيد، كليپي كه جهت معرفي وی توسط كميته برگزاري جشنواره آماده شده بود پخش شد و سپس از دكتر سليمي، مجيد برزگر، فرزين خسروشاهي و  فرشته صدرعرفايي دعوت شد تا براي اهداي تنديس و لوح تقدير جشنواره به رضا نبوي بر روي صحنه بيايند.

همچنین گروه موسيقي «تلنگر » به اجراي قطعاتي از آثار خود پرداختند و بعد از آن، با دعوت از شهرام جهاني، وی به عنوان نماینده معاونت فرهنگي و اجتماعي دانشگاه هنر طی سخنرانی کوتاهی ميهمانان، گفت: سختی های جشنواره در این دوره بالا بود؛ اما دانشجویان با تلاش مضاعف و در نبود امکانات و پرداخت نکردن هزینه ها توسط دانشگاه توانستند این دوره از جشنواره را نیز به بهترین شکل برگزار کنند.

لازم به ذکر است؛ از تاريخ ۶ تا ۱۱ آبان فیلم های پذیرفته شده در این جشنواره از ساعت ۱۰ الي ۲۰ در تالار فارابی، اکران می شوند.

آثار بخش مسابقه توسط داوران: مرتضي رزاق كريمي، امير شهاب رضويان، مجيد برزگر، سعيد قطبي زاده، صابر ابر، هومن بهمنش، امير محمد دهستاني و حسن حسندوست ديده و يک روز مانده به اختتاميه نامزدهاي بخش هاي مختلف اعلام مي شوند و در روز ۱۲ آبان در مراسم اختتاميه جشنواره، نتايج نهايي اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.