شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲

ایوبی در پاسخ به سینماپرس:

فارابی به سمت حمایت خواهد رفت تا تولید / بزودی آیین نامه شیوه حمایت از فیلم‌ها اعلام می شود

ایوبی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سینماپرس در مورد سیاست گذاری ها در فارابی گفت: آیین نامه شیوه حمایت از فیلم ها را منتشر خواهیم کرد و فارابی به سمت حمایت خواهد رفت تا تولید فیلم و به نظرم باید حمایتمان را در پخش داشته باشیم.

حجت الله ایوبی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس بنیاد سینمایی فارابی، درباره فرانسوی خواندن فیلم «گذشته» در جشنواره زاگرب، توسط تهیه کننده این فیلم و عدم واکنش سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران گفت: درباره این موضوع قبلا صحبت شده و قوانین جشنواره های خارجی و اسکار تفاوت دارند،براساس قوانین اسکار این فیلم ایرانی است و «گذشته» توسط یک تیم حرفه ای که از قبل انتخاب شده بود به اسکار ارسال شد. «گذشته» خروج مکانیزم درست و ما از این فیلم دفاع می کنیم و اگر کار حقوقی لازم باشد، حتما مشاوران حقوقی سازمان واکنش نشان خواهند داد.

ایوبی در پاسخ به خبرنگار سینماپرس درباره نحوه حمایت فارابی از فیلم ها گفت: آیین نامه شیوه حمایت از فیلم ها را منتشر خواهیم کرد و فارابی به سمت حمایت خواهد رفت تا تولید فیلم و به نظرم باید حمایتمان را در پخش داشته باشیم.

 

ایوبی در ادامه درباره چالش پیش رو سینما گفت: سینما چالش های متعددی دارد و خانه سینما چالشی بود که از سینما هم گذشته بود و بازگشایی مقبول آن و اتفاقات بعد از آن که انتخابات اصناف به خوبی در حال برگزاری است که نوید بخش آرامش در سینما است که این پیش درآمدی بود و یک چالش مهم دیگر عدم ارتباط مخاطبان با سینما است که ریزش زیادی داشته است و مشکل سالن ها بسیاری از سینماها دیجیتالی نشده و ما در حرکت اول باید برویم به سمت دیجتالی شدن سینما ها که اولویت سخت افزاری است و به کمک دولت و ملت منابع آن را باید مهیا کنیم.

 

رئیس سازمان سینمایی درباره تغییر مدیریت انجمن سینمای جوان گفت: به تدریج داریم تغییرات را انجام می دهیم و اگر نیازی هم به تغییرات نباشد، انجام نخواهیم داد.

 

ایوبی درباره سرمایه گذاری «بابک زنجانی» و حضور ناصر ملک مطیعی در سینما گفت: مجوز سازمان سینمایی به فیلم «نقش و نگار» بوده است و در مجموع ورود سرمایه گذار در سینما را باید به فال نیک گرفت و سینما نیازمند سرمایه گذار است.

 

ایوبی درباره شکایت موسسه سینمایی مقاومت و انقلاب اسلامی از وزیر گفت:این موسسات خصوصی آنقدر اهمیت ندارند که وزیر درباره آنها اظهار نظر کنند و اساسنامه آن طبق روال و قانون تنظیم نشده است و در جلسه اول هیئت نظارت بر موسسات این بحث مطرح شد،چرا که در اساسنامه حکم شده است که سه مقام وزیر ارشاد، دفتر مقام معظم رهبری و ستاد فرماندهی کل قوا حکم شده است که باشند و گفته شد که قانونی نیست و اساس نامه باید تغییر کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.