سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵

حبیب الله صادقی عنوان کرد:

نمایشگاه «باغ ار‌غوانی» با شعر نسبت دارد

حبیب اله صادقی

نمایشگاه نقاشی های حبیب الله صادقی با عنوان «باغ ارغوانی» در گالری «ساربان» برگزار شده است، این هنرمند نقاش در رابطه با آثارش در بخش «نقاشی تغزلی» عنوان کرد: نمایشگاه باغ ارغوانی حاصل سه سال تلاش من است و نسبتی با شعر دارد.

به گزارش خبرنگار تجسمی سینماپرس، نمایشگاه «باغ ارغوانی» شامل دو بخش از آثار حبیب الله صادقی؛ هنرمند نقاش کشورمان است که در گالری ساربان به نمایش گذاشته شده است.

 

این نمایشگاه شامل 35 اثر از نقاشی های حبیب الله صادقی می شود، وی در رابطه با آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: دو مجموعه «خانه پدری» و «نقاشی تغزلی» از آثاری است که در گالری ساربان در معرض دید علاقمندان قرار گرفته شده‌اند، این آثار حاصل سه سال تلاش من است.

 

نقاشی حبیب الله صادقی

وی با بیان اینکه موزه هنرهای معاصر تهران، دو اثر از آثار این نمایشگاه را خریداری کرده است، تصریح کرد: یکی از این دو اثر با عنوان «آب، باد، خاک و آتش» است که با موضوع چهار عنصر حیاتی به تصویر درآمده است و تابلو دیگری نیز که خریداری شده است از مجموعه نقاشی های بخش «خانه پدری» است.

 

این هنرمند نقاش، در رابطه با مفهوم نقاشی تغزلی گفت: ادبیات و نقاشی ما از دیر‌باز با یکدیگر رابطه و هماهنگی داشته‌اند و از لحاظ رمزگونه بودن، رنگ و نشانه به شعر نزدیک بوده اند، بنابراین نقاشی های تغزلی من نیز در این نمایشگاه نسبتی با شعر دارد.

 

نمایشگاه باغ ارغوانی

وی در مورد بخش «خانه پدری» در این نمایشگاه خاطر نشان کرد: در نمایشگاه «باغ ارغوانی»، شش کار از مجموعه‌ «خانه‌ی پدری» من به نمایش گذاشته شده‌ است، در این بخش نوستالژهای دوران کودکی ام  به نمایش گذاشته شده و این حساسیت های من نسبت به داشته هایم است که در نقاشی هایم نمود پیدا کرده است.

 

نمایشگاه «باغ ارغوانی» تا 20 آبان ماه همه روزه به جز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 در گالری ساربان میزبان علاقمندان به آثار این هنرمند است.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.