شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰

در گفتگو با سینماپرس

شمقدری اظهارات ایوبی را تکذیب کرد/ جنتی از ابتدای انتصابش موافق برگزاری"افق نو" نبود

گفتگوی اختصاصی با جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور

جواد شمقدری با رد اظهارت ایوبی در برنامه شب گذشته هفت گفت: جشنواره «افق نو» سال گذشته با حمایت کامل ما برگزار شد و امسال هم شرایط برگزاری «افق نو» به شکلی بود که با تغییر دولت همزمان شد و ما با توجه به این مسئله، تنها اعلام کردیم که حمایت کامل را نخواهیم داشت.

جواد شمقدری درباره صحبت های شب گذشته رئیس سازمان سینمایی در برنامه هفت مبنی بر تمایل نداشتن وی برای برگزاری جشنواره افق نو به سینماپرس گفت: کم کم به این نتیجه می رسم که برخی از مدیران و مشاوران مجموعه آقای ایوبی اطلاعات غلط و ناقصی را به وی منتقل می کنند،مانند پروژه «لاله» ارقامی را اعلام کردند که بعد متوجه شدند که صحت ندارد و یا درباره ماهیت موسسه مقاومت اطلاعات اشتباهی را دادند که بعد مشخص شد واقعیت ندارد.

رئیس سابق سازمان سینمایی افزود: جشنواره «افق نو» سال گذشته با حمایت کامل ما برگزار شد و یکی از طراحان جشنواره خود من بودم و امسال هم شرایط برگزاری «افق نو» به شکلی بود که همزمان شد با تغییر دولت و ما با توجه به این مسئله، تنها اعلام کردیم که حمایت کامل را نخواهیم داشت چون ممکن است مدیران بعدی نخواهند بودجه را تامین کنند. من دستور دادم بخشی از هزینه ها را سازمان سینمایی متقبل شود و دبیرخانه این جشنواره تا دو هفته قبل از واگذاری مسئولیت سازمان به مدیریت جدید کار می کرد و قرار شد مابقی هزینه ها را دوستان از طریق صحبت با سایر مراکز تامین کنند که برخی از مراکز هم حاضر به حمایت شدند و ما تنها هزینه های اولیه مانند دبیرخانه را مورد حمایت قرار دادیم.

وی افزود: این خبری که من مخالف برگزاری بودم صحت ندارد و البته یکی از مدیران زیرمجموعه بود یکبار نظر غیر رسمی و غیر اداری خود را که موافق جشنواره نبود به من ارائه داد که من هم روی آن اقدامی نکردم. بعد از آن هم برکنار شد و این نظر از اساس مشکل داشت.

جواد شمقدری در پاسخ به علت عدم برگزاری «افق نو» در دولت جدید گفت: به نظر می رسد با توجه به سیاستی که دولت در پیش گرفته است،نگران بودند که این جشنواره مانعی باشد برای بخشی از سیاست هایی که در فرآیند مذاکرات در پیش خواهند گرفت، چون آقای جنتی زمانی که وارد وزارت‌خانه شدند در اولین که آخرین تماسشان نیز بود با من درباره «افق نو» پرسید و وی از برگزاری جشنواره اظهار نگرانی کرد. من در پاسخ اشاره کردم که اجرا و عدم اجرای آن در حوزه مسئولیت شماست و نهایتا هم متوقفش کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.