یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵

سهم عاشورا از سینما/

دهقان‌نسب: تعصبات بیجا مانع بیان روشن وقایع تاریخ اسلام در سینما است

دهقان نسب

حبیب‌ دهقان‌نسب از بازیگرانی است که حضور در سریال‌های تاریخی-مذهبی چون «امام علی(ع)»، «ولایت عشق»، «مختارنامه» و... را تجربه کرده است، عقیده دارد: متاسفانه برخی از تعصبات بیجا که در جامعه ما وجود دارد مانع از این می‌شود که آنچه وجود داشته و دارد را به روشنی بیان کرد.

حبیب دهقان‌نسب؛ بازیگر سریال «مختارنامه» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس، در رابطه با حضور خود در سریال مختارنامه اظهار داشت: من چند سال پیش در سریال امام علی(ع) تجربه کار با داوود میرباقری را داشتم و با توجه به آشنایی خود با این کارگردان زمانی که پیشنهاد ایفای نقش در «مختارنامه» را به من کرد.

 

وی درپاسخ به این پرسش که چه اندازه مسائل اعتقادی در پذیرفتن نقشش درسریال «مختارنامه» تأثیر داشته است، گفت: من در مرحله اول یک بازیگر هستم بنابراین متن خوب، کارگردان و تهیه کننده و همچنین عوامل حرفه ای در درجه اول اهمیت برای من قرار دارد، چه بسا سریال‌های تاریخی – مذهبی زیادی تاکنون ساخته شده که مورد استقبال قرار گرفته نشده است، بنابراین در درجه اول عوامل کار برای من مهم بود و بعد از آن نیز اعتقادات برای درست ایفا کردن نقش وارد کارم شده است.

 

دهقان نسب در رابطه با تجربیات خود در صحنه های مربوط به میدان های جنگ گفت: با توجه به اینکه من در سریال های تاریخی و تاریخی مذهبی دیگری نیز حضور داشتم بنابراین با آموزش های رزمی و اسب‌سواری بیگانه نبودم اما این معنای آن نیست که آموزشی در این سریال نداشتم بلکه ساعت‌ها از وقت من و بسیاری از بازیگران دیگر این سریال به تمرینات برای ایفای نقش در صحنه های جنگ می‌گذشت.

 

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که فکر می کنید پرداختن به موضوع عاشورا در سینما و تلویزیون کافی بوده است، عنوان کرد: خیر، این واقعه آنقدر عظیم و شگفت انگیز است که هرچه به آن بپردازیم بازهم جای کار دارد، به اندازه 72 دو تن که در عاشورا بودند، به اندازه تمام افرادی که مستقیم و غیر مستقیم با این حادثه درگیر بودند، به اندازه همه آنچه قبل و بعد از این حادثه به وقوع پیوسته است و حتی به اندازه اتفاقاتی که در عصر ما خواسته یا ناخواسته در رابطه با امام حسین(ع) به وقوع می پیوندد داستان برای روایت کردن وجود دارد.بنابراین باید بگویم که ما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید دین خود را نسبت به این واقعه بیش از این ها در حوزه سینما و تلویزیون ادا کنیم.

 

وی در رابطه با حذف بخش مربوط به شهادت حضرت ابوالفضل (ع) در سریال مختارنامه خاطرنشان کرد: من موافق حذف این بخش نبودم، زیرا داوود میرباقری کارگردانی است که با خطوط قرمز آشنا است اما متاسفانه برخی از تعصبات بیجا که در جامعه ما وجود دارد مانع از این می‌شود که آنچه وجود داشته و دارد را به روشنی بیان کرد.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.