سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶

اصغر محبی: عسگرپور مایل نبود صنف آموزشگاههای سینمایی داشته باشیم/ با وعده ایوبی جلو آمدیم

اصغر محبی

رئیس صنف آموزشگاه های سینمایی گفت: با توجه به گفته رئیس سازمان سینمایی مبنی بر این که ما یک خانه سینما داریم و اینکه اعتبار خودش را پیدا کرده است، ما هم مایل هستیم به عضویت قانونی خانه سینما دربیایم و این درخواست در حال بررسی است.

«اصغر محبی» رئیس صنف آموزشگاه های سینمایی درباره آخرین خبر از این صنف به سینماپرس گفت: چهارشنبه این هفته مجمع عمومی آموزشگاه های سینمایی با دستور جلسه گزارش عملکرد و انتخاب بازرس در محل اتحادیه تهیه کنندگان برگزار خواهد شد.

محبی در پاسخ به اینکه آیا این صنف به خانه سینما اضافه خواهد شد،افزود: تقاضای عضویت این صنف به خانه سینما را ارائه دادیم و خانه سینما باید در مجمع عمومی خودش، درخواست ما را مطرح کند. صنف ما از دیرباز علاقه مند بود که به عضویت خانه سینما دربیاید، ولی متاسفانه طی سال ها پیش درخواست ما با مخالفت هیئت مدیره خانه سینما روبرو می شد به ویژه عسگرپور که خیلی مایل نبودند و به همین دلیل وقتی که خانه سینما ۲ تشکیل شد و ما درخواست دادیم استقبال شد و با توجه به گفته رئیس سازمان که ما یک خانه سینما داریم و اینکه اعتبار خودش را پیدا کرده است، ما هم مایل هستیم به عضویت قانونی خانه سینما دربیایم و این درخواست در حال بررسی است.

وی در پاسخ به اینکه آیا ساماندهی آموزشگاه های سینمایی وظیفه صنف یا دولت است اظهار داشت: حفظ صیانت از آموزشگاه ها وظیفه صنف است. البته جایگاه آموزشگاه ها در سینما تثبیت شده است که تاثیر مثبت خود را داشته، اما می بایست در امور صنفی و آموزشی خود صنف ورود کند و این صنف است که مشکلات حرفه خود را می داند و همانطور که وزیر محترم ارشاد در یکی از سخنرانی خود گفت که صنوف خودشان مسائل صنفشان را دنبال کنند.

محبی ادامه داد: در دوره مدیریت قبلی مجوز راه اندازی آموزشگاه صادر نشد و خوشبختانه آقای فارسیجانی سخت گیری های لازم را داشت امیدوارم حسینی که مدیر کل جدید هستند، هم در حوزه صدور مجوزها حساسیت لازم را داشته باشند، آموزشگاه های فعال تعدادشان خیلی زیاد نیست، البته تعداد زیادی مجوز صادر شده است و تعداد آموزشگاه های فعال سطح کشور بین ۱۰ الی ۱۲ عدد است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.