دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸

نقد شفاهی منوچهر اکبرلو برای فیلم علی غفاری؛

تماشاگر ایرانی به فیلم هایی مانند «استرداد» نیاز دارد

استرداد

اکبرلو درباره فیلم سینمایی استرداد گفت:تماشاگر ایرانی نیاز دارد فضا ها، شخصیت ها و اتفاقات متنوعی را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس فیلم سینمایی «استرداد» به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی محسن آقا علی اکبری و بنیاد سینمایی فارابی هم اکنون بر پرده سینما های کشور در حال اکران است

منوچهر اکبرلو از منتقدان سینمای کشور گفت: فیلم سینمایی «استرداد» که به دلیل هزینه بالای آن در مجموعه فیلم های فاخر قرار می گیرد از آن دست فیلم هایی است که برای ایجاد تنوع در سینمایی ایران باید به تعداد زیاد ساخته شود.

 اکبرلو گفت: البته من به اصطلاح سینمای فاخر اعتقاد ندارم چون در شکل فعلی شامل فیلم های می شود که بودجه های میلیاردی آن بازده مطلوب ندارد. منظور جدا شدن از قصه های تکرار شونده با سوژه و مکان ها و شخصیت های تکراری است.

وی افزود: تماشاگر ایرانی نیاز دارد فضا ها ،شخصیت ها و اتفاقات متنوعی را تجربه کند. بازی های فیلم نیز به دلیل انتخاب های صحصح به ویژه در مورد حمید فرخ نژاد بسیار قابل قبول است.اما آنچه باقی می ماند فیلمنامه اثر است. متاسفانه پدیده نویسنده و کارگردان در اینجا نیز بسیار لطمه می زند در حالی که برای ساخت چنین فیلم هایی نیاز به گروه نویسندگان است تا فیلمنامه ای محکم تولید شود.

منچهر اکبرلو ادامه داد: در چنین فیلم هایی کارگردان به ویژه آنکه در نگارش یا ساخت چنین فیلم هایی سابقه نداشته باشد عملا فیلمنامه تحت تاثیر مسائل سنگین تولید ضعیف از آب در می آید. تا نتیجه نهایی آن باشد که فیلم بازده اقتصادی داشته باشد و دیده شود.

این منتقد سینما اذعان داشت: در فیلم سینمایی «استرداد» که جذابیت های فنی زیاد مانند لباس، مکان و جلوه های ویژه دارند نیازمند کارگردانی هستیم که بدون شیفتگی به این عناصر آنها را در اختیار روایت خود قرار دهد.

فیلم «استرداد» به موضوع غرامت جنگی می‌پردازد که قرار بود توسط انگلستان امریکا و شوروی برای جنگ جهانی دوم به ایران داده شود و مربوط به مقطع زمانی ۱۳۳۲ است. این فیلم یک درام تاریخی درباره وقایع جنگ جهانی دوم و مسائلی است که پای نیروهای متحدین و متفقین را به ایران باز کرد و در آن به ماجرای پرداخت غرامت به ایران اشاره می شود.

حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، الیسا کاچر، الکساندر ناوانف، سیامک چراغی پور، صالح میرزا آقایی، علی رام نورایی، بهنام تشکر، شیرین یزدان بخش، منصور چراغی پور در فیلم سینمایی «استرداد» بازی کرده اند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.