چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳

در حاشیه اختتامیه نمایشگاه خوشنویسی «حبیب خط» مطرح شد/

مهدی فضائلی: استقبالی از سوی نهادهای مسئول در رابطه با خرید آثار نشد

مهدی فضائلی در مراسم اختتامیه نمایشگاه خوشنویسی زنده یاد «حبیب الله فضائلی»

فرزند حبیب الله فضائلی؛ هنرمند خوشنویس کشورمان در حاشیه مراسم اختتامیه آثار این هنرمند تحت عنوان «حبیب خط» در رابطه با خرید آثار عنوان کرد: استقبالی از سوی نهادهای مسئول در رابطه با خرید آثار نشد.

مهدی فضائلی؛ مدیر انتشارات سروش و فرزند زنده یاد حجت الاسلام حبیب الله فضائلی در رابطه با روند به نمایش گذاشتن آثار خوشنویسی پدرش با عنوان «حبیب خط» که در گالری نی برگزار شده است، عنوان کرد: حدود یک سال پیش در خانواده بحث برگزاری نمایشگاهی از آثار مرحوم فضائلی مطرح شد و در این رابطه نیز زمان های مختلفی از جمله تولید وی مطرح شد که در آخر نیز تصمیم بر این شد که این نمایشگاه در 12 آبان ماه که مصادف با سالگرد در گذشت مرحوم فضائلی بود برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه پس از 17 سال از درگذشت جحت الاسلام فضائلی برای اولین بار است که برگزار می شود در باره علت تاخیر در برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: بخشی از علت این مسئله به اشتغالات و درگیری ما و بخش دیگری هم شاید مربوط به همت کممان باشد، اما امیدوارم که این نمایشگاه مقدمه باشد برای برگزاری نمایشگاه های دیگری از آثار این استاد بزرگوار.

 

مدیر انتشارات سروش با بیان اینکه هنوز تعداد زیادی از آثار مرحوم فضائلی وجود دارد که می تواند در نمایشگاه های متعدد دیگری در معرض دید و فروش علاقمندان قرار بگیرد، در رابطه با معیار انتخاب خود برای نمایش آثار خوشنویسی در نمایشگاه «حبیب خط» تصریح کرد: مرحوم فضائلی آثار متعددی را از خود به یادگار گذاشته اند، برای انتخاب آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه نیز سعی کردیم که این آثار بیانگر تبحر استاد در هنر خوشنویسی باشد و به همین دلیل نمونه هایی متفاوتی از انواع خطوطی که مرحوم فضائلی کتابت کرده است را برای نمایش در نظر گرفتیم، البته باید بگوبم که آماده کردن، تذهیب و قاب بندی این مجموعه و همچنین قطعات باقی مانده چه به لحاظ وقت و چه به لحاظ هزینه کار ساده ای نیست.

 

وی ادامه داد: آثاری که در این نمایشگاه وجود دارد آثاری متنوع است به طوری که برخی از دوستان با وجود اینکه با مرحوم فضائلی آشنا بودند اما باز هم گفتند که ما از خیلی از ویژگی های استاد در هنر خوشنویسی بی خبر بودیم، به نظم برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند برای جوانان و علاقمندان به هنر خوشنویسی مفید باشد.

 

مهدی فضائلی در مراسم اختتامیه نمایشگاه خوشنویسی زنده یاد «حبیب الله فضائلی»

فضائلی در رابطه با مکان برگزاری نمایشگاه حبیب خط نیز عنوان کرد: موسسه اکو ضمن آنکه مدیریتش در برگزاری این نمایشگاه به ما لطف داشت دارای استاندارهای لازم جهت برپایی این نمایشگاه بود اما این اولین تجربه ما بود و قطعا نمایشگاه های بعدی را در محلی برگزار خواهیم کرد که در دسترس تر باشد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از سوی نهادهای دولتی استقبالی در جهت خرید آثار صورت گرفته شده است، اظهار داشت: توقع ما این بود که مجموعه ها و نهادهایی که مسئولیت حمایت از آثار هنری را بر عهده دارند از این نمایشگاه استقبال کنند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و به طوری کلی این یک ضعف در سیستم مدیریت هنری است، حتی وزارت ارشاد نیز که مسئولان آن در مراسم اختتامیه این نمایشگاه حضور داشتند از این آثار خریداری نکردند.

 

فضائلی در رابطه با فروش آثار به نمایش گذاشته شده نیز، خاطر نشان کرد: هنوز آمار دقیقی از فروش آثار نداریم اما حدود ۱۸ اثر به فروش رسیده است که مبلغ کلی فروش این آثار حدود ۶۰ میلیون تومان است.

 

شایان ذکر است نمایشگاه حبیب خط که از 12 آبان ماه در گالری «نی» در موسسه فرهنگی اک برگزار شده بود، امروز با حضور غلاعلی حداد عادل، علی مرادخانی، شاه آبادی و جمعی از اهالی هنر و رسانه به کار خود پایان داد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.