پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱

عملکرد 100 روزه رئیس سازمان سینمایی در برنامه «گفتگوی روز»؛

ایوبی: شورای صنفی نمایش چالش برانگیز شده است/ مدیران تئاتری انتخاب کردم تا سینماگران از ما ناراحت نشوند!

ایوبی

رئیس سازمان سینمایی به منظور گزارش فعالیت صد روزه اش در برنامه «گفتگوی روز» شبکه خبر حضور یافت و در مورد مسائل مختلف سینمایی صحبت کرد. وی طی سخنان خود، دلیل انتخاب مدیران تئاتری را در سینما ، ناراحت نشدن سینمایی‌ها از سازمان سینمایی عنوان کرد!

به گزارش خبرنگار سینماپرس، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی لحظاتی پیش در برنامه «گفتگوی روز» زنده شبکه خبر حضور یافت و در مورد فعالیت صد روزه خود گزارش عملکرد ارائه داد.

 

مجلس، دولت و سازمان سینمایی

 

وی در مورد وضعیت سازمان سینمایی در مقابل کمیسیون مجلس شورای اسلامی گفت: ما امیدوار هستیم که به زودی با کمیسیون فرهنگی مجلس و وزارتخانه‌های مختلف وارد بحثهای اصلی شده و از مسائل حاشیه‌ای دور شویم. اتفاقا کمیسون فرهنگی بسیار علاقه‌مند به سینماست و می‌توانیم قوانین را دوباره مورد بررسی قرار دهیم.

ایوبی افزود: برای اینکه به یک سیاست گذاری جدید در سینما برسیم کارگاه های مختلفی را گذاشته ایم که بزودی نتیجه اینها را هم اعلام می‌کنیم. در هریک از این کارگاه ها اسامی شایسته ای از سینماگران را گذاشته ایم. بیش از 250 نفر از اهالی سینما را چهره به چهره چه به صورت فردی و جلساتی کوچک داشته‌ام و همه اتفاقات سینمایی را با هم مرور کرده ایم. بزودی سیاستگذاری ها را هم منتشر می‌کنیم.

رییس سازمان سینمایی همچنین در مورد همراهی دولت با سازمان سینمایی اذعان داشت: دولت در کنار سینماست. سال آینده، سال حذف سوء تفاهمات دولت با اهالی فرهنگ خواهد بود. توجه جدی به زیرساختها خواهیم داشت و در حوزه هایی وارد می‌شویم که بخش خصوصی توان ورود به آن را ندارد. عزم مان را جزم کرده ایم که دستی به روی سالن‌هایی سینمایی بکشیم. سال آینده باید به سمت آشتی مردم با سینما برویم. امیدوارم سال آینده سالنی نباشد که دیجیتال نشده باشد.

 

مدیران تئاتری در سینما و هدف حجت الله ایوبی از انتخاب آنان

وی در مورد مشکلاتی که سازمان سینمایی با آن مواجه است و اینکه منتقدان باید قبل از انتقاد این مشکلات را در نظر داشته باشند خاطر نشان کرد: سال آینده به سازمان سینمایی سامان می‌دهیم. سینما در بین هفت هنر، حداقل روزنامه دارد و بخوبی هم دیده می شود. در سالهای گذشته حواشی و مسائل سینمایی بر سینما سایه انداخت متأسفانه. اما الان آرامشی نسبی را شاهدیم. هیچ وقت نمی‌توانم مدعی بهترین تصمیم گیریها باشم اما منتقدان و اهالی سینما هم باید مشکلات ما را بدانند. در همین کمتر از 100 روز در موسسات وابسته حدود 45 نفر را جایگزین کرده ایم. به نظرم تئاتر و سینما هم جدانشدنی هستند. اگر کسی را هم از تئاتر به مدیریت برخی موسسات گذاشته ایم نباید گله ای باشد.

ایوبی در مورد انتخاب مدیران تئاتری برای مدیریت سینمای کشور اظهار داشت: در بین اهالی سینما وقتی گزینش می‌کنیم عده ای هم بخاطر حواشی، احساس نارضایتی می‌کنند بنابراین اگر از تئاتر هم مدیری را انتخاب کرده ایم به همین دلیل بوده تا کسی ناراحت نشود. امیدبخش است که خیلی‌ها امسال می‌خواهند خودشان را به جشنواره فیلم فجر برسانند. این نشان می‌دهد که اینها هم به مدیریت جدید اعتماد دارند. نشان از خوب شدن حال سینما دارد.

 

حذفیاتی که رئیس سازمان سینمایی لازم می‌داند


وی در مورد حضور فیلم ها در جشنواره فجر افزود: حدود 40 فیلم را در این دوره پروانه ساخت داده ایم که فکر کنم بیش از 20 مورد آن به جشنواره امسال هم برسد. هیچ وقت قرار نیست به سینمای بدون اختلاف برسیم ولی اختلافی که ایجاد بحران کند را باید پرهیز کنیم.

رییس سازمان سینمایی در مورد چابک سازی سینمای ایران خاطر نشان کرد: مشی من در چابک‌سازی و کوچک‌سازی سازمان سینمایی است. امیدوارم سینماگران نیازی به مراجعه به سازمان نداشته باشند و وقتشان در راهروها تلف نشود. حتی اگر بتوانیم زمینه ارتباط مجازی آنها را فراهم می‌کنیم. کسانی که در شورای ساخت و نمایش هستند، نقش ممیزی ندارند بلکه در کنار سینماگران خواهند بود.

وی در مورد جدا سازی برخی دفاتر و یا حذف آنها از سازمان سینمایی تصریح کرد: هیچ کدام از موسسات الان سازمان سینمایی مثل فارابی قابل حذف نیست بلکه به همه آنان نیاز داریم. از انجمن سینمای جوان گرفته تا فارابی و ... . همه را نیاز داریم.  شاید بخش انیمیشن را از "مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی" جدا کنیم و تنها بخش مستند را بگذاریم که فعلا در حال بررسی هستیم. "موسسه رسانه های تصویری" می‌تواند در حوزه سینمای خانگی به ما و سینماگران کمک کند. وظایفش را تغییر می‌دهیم اما به هیچ وجه آنرا بعنوان رقیب بخش خصوصی نمی‌خواهیم و قرار نیست در بخش تولید دخالت کند. قرار است در حوزه ضد قاچاق و تکثیر محصولات شبکه نمایش خانگی کمک حال بقیه باشد.

 

شورایی که دست و پا گیر حجت الله ایوبی است



ایوبی در مورد شورای عالی سینما اظهار داشت: "شورایعالی سینما" از نهادهای خوب و موثر است و به زودی با مشخص شدن اعضای شورا توسط وزیر ارشاد، کار جدید خود را شروع می‌کند.

وی در پایان در مورد شورای صنفی نمایش گفت: "شورای صنفی نمایش"، یکی از شوراهای چالش‌برانگیز شده بدلیل حواشی و اختلافات اخیر سینماگران اما تصمیم ما نهایی شده و تا اواخر همین هفته تکلیف آن را مشخص می‌کنیم که همه سینماگران رضایت داشته باشند. اما قبل از تصمیم نهایی، با افراد فعلی و دیگران به یک تصمیم معقول و مدبرانه خواهیم رسید.

نظرات

  • علاقه مند به سینما ۱۳۹۲/۰۹/۱۴ - ۱۹:۴۲
    1 0
    خیلی به موقع اطلاع رسانی می کنید و از خیلی سایت ها که ادعای حرفه ای بودن دارند در اطلاع رسانی اخبار سینمایی قوی عمل می کنید امیدوارم موفق باشید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.