جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴

الوند: داستان سفر خارج از کشور"پایتخت 3" بستگی به امکانات دارد /تنها 30 درصد فیلمنامه را نوشته ام

خشایار الوند*

الوند از نویسندگان سریال «پایتخت3» ضمن بیان اینکه تا کنون سه قسمت از فیلمنامه این سریال نوشته شده است، عنوان کرد: برای موفق شدن «پایتخت3» همچون دو سری گذشته کارمان سخت‌تر شده است.

خشایار الوند از نویسندگان سریال «پایتخت3» در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون سینماپرس در رابطه با روند نگارش فیلمنامه این سریال اظهار داشت: روند همکاری ما در تیم نویسندگی به این صورت است که جلساتی با حضور محسن تنابنده، حسن وارسته و من برگزار شده و در این جلسه ایده‌ها، شخصیت ها و داستان طراحی می‌شود و من نیز آن را می نویسم، تاکنون حدود 30 درصد از فیلمنامه یعنی سه قسمت از سریال نوشته شده است.

 

وی با بیان اینکه هنوز به نگارش بخش‌های مربوط به مسافرت در این سریال نرسیده‌اند، عنوان کرد: در «پایتخت3» قطعا همچون قسمت‌های گذشته داستان یک مسافرت را خواهیم داشت، البته هنوز مشخص نیست که این مسافرت در داخل کشور باشد یا در یک کشور خارجی. در گذشته اعلام شده بود که بخشی از این فیلم در ترکیه تصویربرداری خواهد شد و عملی شدن این اتفاق بستگی به برآورد مالی و امکانات تصویر برداری در خارج از کشور دارد.

 

 این نویسنده با اشاره به روند دنباله سازی در سریال‌های ایرانی عنوان کرد: در کشور ما جریان دنباله‌سازی در سریال‌ها به این شکل است که اگر سری اول یک مجموعه موفق باشد بعد از آن  ساخت سری‌های بعدی آن مطرح می‌شود، اما در خارج از کشور از ابتدا بنای یک سریال را برای ساخت دنباله می گذارند، ما در کشورمان در رابطه با این موضوع برنامه ریزی دراز مدت نداریم.

 

الوند در پاسخ به این پرسش که برای جذب مخاطب در «پایتخت3» چه باید کرد، عنوان کرد: از آنجا که سری دوم و یا سوم یک سریال با سری اول آن مقایسه می شود، در جریان دنباله سازی سریال ها طبیعی است که این مقایسه صورت بگیرد زیرا همه چیز در قسمت اول تازگی دارد و بنابراین حتما یک سریال موفق بوده است که روند تولید آن ادامه پیدا می کند، در «پایتخت3» نیز چنین مسئله ای وجود دارد یعنی از آنجا که همه شخصیت ها شناخته شده هستند بنابراین باید قصه پررنگی داشته باشیم تا بتوانیم مخاطب را به دیدن سریال جذب کنیم و از این منظر کار ما کمی سخت است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.