چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸

همراه با جشنواره سینماحقیقت

موسوی: «از ایران یک جدایی» جایزه بهترین مستند را می‌تواند بگیرد!

جدایی نادر از سیمین

آزاده موسوی از مستندسازانی که فیلمش به بخش مسابقه جشنواره سینما حقیقت راه یافته است، گفت: مستند «از ایران یک جدایی» تا اندازه ای حرفه‌ای هست که جایزه بهترین مستند را بگیرد.

آزاده موسوی؛ کارگردان فیلم مستند « از ایران یک جدایی» که فیلم او در ایام جشنواره در بخش مسابقه ملی اکران می شود در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس درباره این مستند 52 دقیقه ای صحبت کرد و گفت: این مستند درباره جایزه اسکار فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» و اهمیت آن برای مردم ایران و اتفاقات حول و هوش این ماجرا است.

وی ادامه داد: احساس کردیم که این جایزه می تواند یک بهانه برای دیدن مردم باشد. در کل در این مستند به این فیلم مردمی، انتظاری که مردم  از آن داشتند و برخوردهایی که با فیلم و جوایز شد، پرداخته ایم.

موسوی، فیلم مستند «از ایران یک جدایی» را به بخش تقسیم کرد و گفت: در کل فیلم را می توان به سه بخش تقسیم کرد، بخش اول ماجراها و اتفاقات قبل از اسکار، بخش دوم شب اسکار و بخش سوم بعد از اسکار است. در این مستند با عوامل فیلم «جدایی نادر از سیمین» مصاحبه کردیم از جمله شهاب حسینی، لیلا حاتمی، پیمان معادی و اصغر فرهادی و از آن ها اجازه گرفتیم که برای مستندمان از بخش هایی از اصل فیلم استفاده کنیم.

وی افزود: مستند «از ایران یک جدایی» مجموعه ای از مصاحبه های مردمی، مصاحبه با عوامل فیلم و همین طور مصاحبه هایی با کارشناسان سیاسی، اجتماعی و سینمایی است و بعلاوه بخشی از فیلم را انیمیشن تشکیل می دهد. همچنین این فیلم که قسمت هایی از مراسم اسکار را هم در خود دارد با موزه سینمای ایران تمام می شود.

این مستندساز با قاطعیت گفت: فکر می کنم مستندمان آنقدر حرفه ای باشد که جایزه جشنواره را دریافت کند.

موسوی ضرورت برگزاری این جشنواره را شناسانده شدن مستندسازان به اهالی سینما دانست و اظهار داشت: به دلیل اینکه مستند در ایران، بازار وسیعی ندارد این جشنواره باعث می شود که فیلم های مستند دیده شوند و از آن مهمتر مستندسازان به اهالی سینما شناسانده می شوند.

بر پایه این گزارش؛ از عوامل این مستند می توان به کارگردانان: آزاده موسوی، کوروش عطایی، تدوین: هایده صفی یاری، ترکیب صدا: محمدرضا دلپاک، موسیقی: ستار اورکی، تصویربردارانک مجید یزدانی، مصطفی دهقانیان، علی رشیدی فر، صدابرداران: مصطفی مصطفوی، هاشم رمضانی، عکاس: عرفان غیاثی و تهیه کنندگان: کتایون شهابی، آزاده موسوی، کوروش عطایی و ... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.