یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹

بازیگر «اشباح» مهرجویی: سینما را به تئاتر و تلویزیون ترجیح می‌دهم

امیرعلی دانایی

امیرعلی دانایی از بازیگران «اشباح» که جدیدترین ساخته داریوش مهرجویی و در مرحله تصویربرداری است عنوان کرد که با وجود بازی در سریال «کلاه پهلوی» و نمایش «نام همه مصلوبان مسیح» بازی در سینما را به تلویزیون و تئاتر ترجیح می‌دهد.

«اشباح» جدیدترین ساخته داریوش مهرجویی؛ کارگردان نام آشنای سینمای ایران است که هم اکنون در مرحله تصویر برداری به سر می‌برد، امیر علی دانایی از بازیگران این فیلم سینمایی در رابطه با حضور خود در آن اظهار داشت: مدتی است که در فیلم سینمایی «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی به ایفای نقش می پردازم، در رابطه با داستان این فیلم به طور خلاصه می توانم بگویم که در مورد خانواده‌ای است که درگیر مسائلی می‌شوند. من ایفاگر نقش اصلی این فیلم با نام «مازیار» هستم.

 

وی در رابطه با همکاری خود با داریوش مهرجویی عنوان کرد: کار کردن با داریوش مهرجویی قطعا برای هر بازیگری افتخار محسوب می‌شود، من نیز هر لحظه از کار با این هنرمند بزرگ لذت می برم و در کنار وی بودن برای من همانند یک کلاس درس است، همچنین کار با تک تک عوامل و بازیگران این فیلم برای من شیرین است.

 

این بازیگر در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه شما هر سه حوزه تئاتر، تلویزیون و سینما را تجربه کرده اید، بیشتر علاقمند به فعالیت در کدام یک از این سه حوزه هستید، تصریح کرد: من شروع کارم از تلویزیون با سریال «کلاه پهلوی» بود و این مجموعه نحوه کارش به صورت سینمایی بود، بعد از آن نیز تئاتری با نام «نام همه مصلوبان مسیح» است حضور یافتم که باید بگویم ضمن اینکه این تئاتر تجربه خیلی خوبی برایم بود، حضور در صحنه تئاتر برای من بسیار آموزنده بود، بعد از آن نیز با فیلم‌های «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و «اشباح» حضور در سینما را تجربه کردم، به هر حال نمی توانم انتخابی میان این سه حوزه داشته باشم و با اینکه بیشترین علاقه من به سینما است اما انتخاب نهایی من بستگی به فیلمنامه و یا نمایشنامه‌ای است که به من پیشنهاد می‌شود.

 

گفتنی است، فیلم سینمایی «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی  و با نقش آفرینی بازیگرانی چون مهتاب کرامتی، پیمان معادی، حسن معجونی، مهدی سلطانی، ملیکا شریفی‌نیا، هنگامه حمیدزاده و امیرعلی دانایی و احمد یاوری‌شاد در مرحله تصویر برداری به سر می برد، در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «تیمسار سلیمانی که درگیر مسائل حاد زندگی است با همسر خود دچار مشکلات عجیبی می‌شود. سارا در کشاکش زندگی پرتلاطم با تیمسار به فکر رهانیدن خود از زندگی است و در تقابل عشق و عقل که در قاموس مقررات جاری او نمی‌گنجد. دایی‌بابا وکیل خانواده در تلاش آرام کردن اوضاع است و از سوی دیگر معمار برای اهداف خود شرایط سختی را برای تاجی خانم و دخترش به وجود آورده است. مازیار نیز پس از آمدن به ایران درام‌های تازه‌ای را رقم می‌زند و اهالی خانواده چون شبح‌های سرگردان به دنبال خلوت‌های زندگی خود می‌گردند».

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.