سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷

نشست های فیلم فجر؛ بودن یا نبودن؟/2

درستکار: دبیر جشنواره امسال مشوق زیاد دارد، به اهالی رسانه گوش نمی‌کند

رضا درستکار*

رضا درستکار؛ منتقد سینمای ایران درباره نشست‌های رسانه‌ای جشنواره فیلم فجر به سینماپرس گفت: دبیر جشنواره امسال که مشوق زیاد دارد و به پیشنهاد ما گوش نمی‌کند، امیدوارم چند فیلم خوب در این جشنواره شاهد باشیم اما آنچه از پیش دریافت می‌کنیم به نظر محصول خوبی نخواهد شد.

«رضا درستکار» منتقد سینمای ایران درباره انتخاب سینمای رسانه ها به سینماپرس گفت: به نظرم «برج میلاد» مناسب‌ترین گزینه برای رسانه ها است، شما در نظر بگیرید سینما فلسیطن مطلقا مناسب نیست اما پردیس ملت می تواند یکی از گزینه ها باشد ولی مشکل سالن و پارکینگ دارد، ولی به نوعی حضور اهالی رسانه باید در برج میلاد باید مدیریت شود.

وی درباره نحوه برگزاری نشست های رسانه ای جشنواره فیلم فجر، خاطرنشان کرد: این جلسات بهتر است بدون حضور منتقد انجام شود و معمولا نقدهایی که در جشنواره انجام می شود کامل نیست، سال گذشته یک اشتباهی درباره فیلم «تنهای تنهای تنها» صورت گرفت و اگر دقت کنیم این کار به فیلم تبدیل نشده است ولی فضای رسانه ای نشست به نفع فیلم شد، هرچند که همان فضا به ضرر فیلم تمام شد، به طور کلی سینمای ایران ظرفیت نقد ندارد.

درستکار درباره مجری نشست رسانه ای افزود: سال گذشته تجربه خوبی در انتخاب مجری این جلسات انجام نشد و بهتر است اجرای جلسات به منتقدان سپرد، انتخاب مجری غیر کارشناس نشان دهنده جدی نبودن جلسات رسانه ای است، منتقدین و اهالی رسانه هستند که جشنواره را مهم می کنند که در کن هم همین اتفاق می افتد.

این فعال رسانه ای درباره پیشنهادش به دبیر جشنواره گفت: دبیر جشنواره امسال که مشوق زیاد دارد و به پیشنهاد ما گوش نمی کند، امیدوارم چند فیلم خوب در این جشنواره شاهد باشیم اما آنچه از پیش دریافت می کنیم به نظر محصول خوبی نخواهد شد.

درستکار ادامه داد: باید فردی که به عنوان رئیس سازمان سینمایی یا معاونت سینمایی انتخاب می شود باید در اندازه آن باشد، این افرادی که من دیدم در اندازه این پست مهم نیستند، الان می دانم با گفتن این جمله دشمن پیدا می کنم اما خداوند که کمک می کند حرف حق زده شود خودش هم صیانت می کند، امیدوارم دولتی که با شعار هوای خوبی و امید آمده در سینما هم این اتفاق بیافتد.در نهایت می دانم که جشنواره ای خواهیم داشت که می توانیم بعد از آن کلی درباره اش صحبت کنیم، طبق معمول چرخ را برای هزارمین بار اختراع خواهیم کرد!

وی افزود: من مخالف باند بازی هستم استفاده دوباره از مدیران گذشته در مسئولیت های دیگر، نشان دهنده این است که یک جای کار مشکل دارد و در تفکر این سینما زایش بوجود نمی آید. اگر مدیران گذشته خوب بودند که آقای شمقدری به قدرت نمی رسید. من به جریان سالم و کارشناسانه در مدیریت سینما اعتقاد دارم.

درستکار گفت: مدیران جدید هیچ گردش روز اطلاعات سینمایی ندارند و باید فرهنگ سینما رفتن از خانواده مدیران شروع شود که عکس این اتفاق می افتد، البته باید در نظر داشت که این دولت به هیچ عنوان دایه فرهنگ ندارد و بیشتر روی بحث هسته ای و اقتصادی است، انتظار شگرفی از این دولت نمی رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.