شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰

شهرام مكري: «ماهي و گربه» به فیلم فجر ارسال شد/«اشكان، انگشتر متبرك و چند داستان ديگر» به شبکه خانگی می‌رود

شهرام مکری*

شهرام مكري؛كارگردان «ماهي و گربه» گفت:فيلم را براي حضور در جشنواره فيلم فجر ارسال كرديم و علاقه مندم فيلم در مهم ترين جشنواره كشور به نمايش دربيايد.

شهرام مكري كارگردان فيلم سينمايي «ماهي و گربه» در گفتگو با سينماپرس گفت: فيلم را براي حضور در جشنواره فيلم فجر ارسال كرديم و علاقه مندم فيلم در مهم ترين جشنواره كشور به نمايش دربيايد.

وي افزود: پيش بيني كردن جشنواره مشكل است چرا كه امسال فيلمسازان صاحب نام كشور در اين جشنواره حضور دارند و فيلم هاي زيادي هم متقاضي حضور هستند اما با توجه به حضور تعداد زيادي از فيلم‌ها كار هيات انتخاب سخت خواهد بود.

اين كارگردان ادامه داد: هر تصميمي كه هيات انتخاب مي‌گيرد من و فيلمسازان ديگر بايد تابع قوانين جشنواره باشيم، فستيوال فجر هم مثل هر فستيوال مهمي در سراسر دنيا حق دارد فيلمهايش را انتخاب كند.

مكري درباره اكران عمومي «ماهي و گربه» يادآور شد: به دنبال شرايط مناسب براي اكران اين فيلم هستيم، ما پيشنهادي براي اكران عمومي «ماهي و گربه» و فيلم هايي مشابه آن داريم، اميدوارم در آيين نامه جديد شوراي صنفي يك راهي براي نمايش فيلم‌هايي كه مربوط به مخاطب خاص‌تري هستند وجود داشته باشد تا راه هموارتر شود و برنامه هايي براي نمايش اين فيلم ها وجود داشته باشد.

وي ادامه داد: اگر مكانيزم همان شيوه معمول باشد كه سينمادارها فيلم ها را مانند فرمول هاي مشخص اين سالها انتخاب كنند، در اين صورت شرايط براي فيلمهايي مثل «ماهي و گربه» سخت خواهد شد و به اين دليل بايد پيشنهادهايي داشته باشيم و اميدوارم به ايده هايي برسم كه بتوانم به شوراي صنفي منتقل كنم و اين حداقل كاري است كه مي توانم انجام دهم.

مكري خاطرنشان كرد: البته من با شوراي صنفي فعلي تاكنون مكاتبه اي نداشته ام و نمي دانم چه برنامه اي براي اكران اين فيلم ها در نظر مي گيرند اما اين فيلم ها با فرمول رايج براي سينمادارها مناسب نيست. ديده شدن اين فيلم ها در جشنواره فجر به نمايش عمومي آنها كمك خواهد كرد، همانطور كه فيلم «قاعده تصادف» شرايطي مشابه «ماهي و گربه» داشت و فكر مي كنم نگاه مثبتي كه در جشنواره براي آن ايجاد شد به فيلم كمك كرد تا بتواند به اكران عمومي برسد و موفق هم از اكرانش بيرون آمد.

مكري درباره اكران «اشكان، انگشتر متبرك و چند داستان ديگر» گفت: كاملا از اكران اين فيلم نااميد شدم و با وجود پروانه نمايش نمي توان به راحتي درباره اكران آن صحبت كرد، خودم هم نمي دانم دقيقا به چه علت فيلم به اكران نرسيد ولي فكر مي كنم سخت‌گيري هاي اداره نظارت و ارزشيابي در اين قضيه بي تاثير نبود.

وي درباره نسخه خانگي آن يادآور شد: تهيه كننده فيلم در فكر اين است كه شرايط را براي نمايش خانگي آن فراهم كند.

مكري درباره ساخت فيلم جديد افزود: من و خانم احمدپور كه در «ماهي و گربه» هم همكاري داشته ايم درحال كار روي طرح جديد فيلمنامه اي هستيم كه اميدوارم نگارش آن تا ارديبهشت به پايان برسد و هنوز اسم خاصي براي آن انتخاب نكرده ايم، مشتاق هستم بعد از مذاكره با چند تهيه كننده در نيمه دوم سال بعد هم به توليد برسيم و از نظر ساختاري شباهت هايي به فيلم هاي قبلي ام دارد ولي تفاوت هاي تازه اي هم وجود دارد.

به گزارش سينماپرس، تاكنون «شهرام مكري» توانسته است جايزه افق هاي جشنواره ونيز را براي مضمون نوآورانه و در دهمين جشنواره دبي جايزه بهترين فيلم را براي «ماهي و گربه» دريافت كند.

«ماهی و گربه» دومین فیلم بلند داستانی مکری پس از فیلم «اشکان، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» است. این فیلم  در یک سکانس- پلان 130 دقیقه‌ای و پس از یک ماه تمرین در یک شبانه‌روز ساخته شد.

«ماهی و گربه» ماجرای گروهی از دانشجویان و جوانان را تعریف می‌کند که در جریان سفر به شمال کشور و حضور در یک اردو درگیر ماجراهایی می‌شوند. محمود کلاری مدیر فیلمبرداری این فیلم است و بابک کریمی، سعید ابراهیمی‌فر و... در آن بازی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.