سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳

به دنبال ارائه فیلم به جشنواره فیلم فجر؛

هاشمی: بازیگران «صدای آهسته» به دلیل کار در نیویورک خارجی هستند

افشین هاشمی در نشست  فیلم سینمایی آزمایشگاه در خبرگزاری سینمای ایران

افشین هاشمی درباره تدوین جدیدترین ساخته خود، گفت: به دلیلِ تراککم کاری این روزها، تدوین اولیه‌ی فیلم سینمایی «صدای آهسته» را خودم و ایمان بیات‌فر انجام داده‌ایم تا بتوانیم سی آذر ماه نسخه‌ای از فیلم را به دفترِرجشنواره تحویل دهیم.

افشین هاشمی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس از آخرین اخبار فیلم سینمایی «صدای آهسته» جدیدترین ساخته خود صحبت کرد و گفت: به زودی با یکی از تدوینگران حرفه‌ای سینما گفت‌وگو خواهم کرد تا به عنوان تدوینگر یا مشاور تدوین در کنار ما باشد.


هاشمی درباره ساخت موسیقی جدیدترین فیلم خود خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد که برای این فیلم موسیقی ساخته شود با رضا مرتضوی کار خواهیم کرد که پیش از این هم موسیقی فیلم «خسته نباشید!» را ساخته است؛ اما در حال حاضر به تصمیم قطعی درباره‌ موسیقی نرسیده‌ام؛ شاید از یک ترانه که قبلاً اجرا شده، استفاده کنم.


بازیگر فیلم سینمایی «پا برهنه در بهشت» در رابطه با بازیگران فیلم خود، بیان کرد: دلیل خاصی ندارد که از بازیگران ایرانی استفاده نکردم. چون فیلم را در نیویورک ساختم با بازیگران خارجی کار کردم؛ اگر در ایران ساخته می شد آن را با بازیگران ایرانی می ساختم. تنها بازیگر ایرانی که در فیلم «صدای آهسته» با من همکاری کرد عاطفه نوری است که اکنون در آمریکا به فعالیت در تئاتر مشغول است و در این فیلم به عنوان مشاور امور بازیگران حضور داشت.


این کارگردان تئاتر اظهار داشت: پیش از این فیلم قرار بود فیلم دیگری بسازم و «صدای آهسته» فیلم دوم باشد. ولی چون فیلمبرداری سریالی که بازی می‌کردم، به دلیل ناهماهنگی‌ در تولید و برنامه‌ریزی‌اش، دو ماه بیشتر از زمان مقرر طول کشید، امکانات و فصل ساخت آن فیلم از دست رفت.


این بازیگر در ادامه گفت و گو درباره‌ی مضمون و ساختار فیلم جدید خود گفت: «صدای آهسته» نه به لحاظ مضمون و نه به لحاظ ساختار هیچ ربطی به «خسته نباشید!» ندارد. تمام لذت سینما و تئاتر در همین تجربه‌ی گونه‌های متفاوت است.


بازیگر فیلم سینمایی «خیلی دور، خیلی نزدیک» درباره موضوع فیلمی که نتوانست آن را بسازد، خاطرنشان کرد: این فیلم براساس نمایشنامه‌ای‌ است از محمد رضایی‌راد، درباره‌ی یک زن مهاجر در آمریکا. قرار بود این فیلم در یک فضای ایرانی، فرنگی با بازی عاطفه نوری و به زبان فارسی و انگلیسی ساخته شود. احتمال دارد که اگر امکانات آن دوباره مهیا شود برای ساخت آن اقدام کنم.


هاشمی درباره بازتاب مخاطبان از فیلم «خسته نباشید!» که از چهارشنبه گذشته روی پرده سینماها رفته است، ابراز رضایت کرد و گفت: بازتاب مخاطب در سینماهای عادی در زمان جشنواره، بسیار خوب بود و صدای قهقهه سالن سینما را پر می کرد که این برای من لذت بخش بود. خوشحالم که شوخی‌های ظریف فیلم توانسته این فضای مفرح را برای مخاطب ایجاد کند. متاسفانه هنوز فیلم را با مخاطبان بعد از جشنواره ندیدم اما امیدوارم که مانند اکران جشنواره موفق باشد.


افشین هاشمی در پایان این گفت‌وگو از نمایشنامه‌ جدید خود خبر داد و گفت: نمایشنامه‌ای با عنوان «شیرهای خان‌باباسلطنه» نوشته‌ام که یک نمایشِ شادی‌آورِ موسیقایی (کمدی موزیکال) است و امیدوارم بتوانم به زودی این تئاتر را کار کنم.
 
 
گفتنی است از عوامل فیلم سینمایی «صدای آهسته» می توان به: نویسنده: محمد رضایی‌راد، کارگردان: افشین هاشمی، مدیر فیلمبرداری: بُرنا جعفری، صدابردار: جیک جیان، مشاور امور بازیگران: عاطفه نوری، بازیگران: جورجیا وارنر، جو پلیستر، کیت موئت، جیک جیان، کریس بریدی و منوروا سلزا، اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.