سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰

در گفت‌وگو با سینماپرس؛

حسین شهابی: «روز روشن» بدون تبلیغات گسترده اکران می‌شود / فیلم «حراج» فضایی شاعرانه دارد

حسین شهابی*

کارگردان فیلم سینمایی «روز روشن» درباره اکران این فیلم گفت: اوایل دی ماه اکران این فیلم در گروه عصر جدید توسط هدایت فیلم آغاز خواهد شد که این فیلم تبلیغات گسترده نخواهد داشت.

حسین شهابی کارگردان فیلم سینمایی «روز روشن» درباره اکران این فیلم به سینماپرس گفت: اوایل دی ماه اکران این فیلم در گروه عصر جدید توسط هدایت فیلم آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر شرایط نامنامسب اکران فیلم افزود: جشنواره فیلم فجر، هوای سرد و فصل امتحانات از مواردی است که در استقبال مخاطب از سینما تاثیرگذار خواهد بود و ما که مستقل هستیم بیشترین آسیب را می بینیم، مشکل اکران در ایران هیچ وقت حل نشده است، شایسته به عنوان پخش کننده هم تمام تلاش خودش را کرد که فیلم را در نوروز یا نوبت دوم آن نمایش دهد اما هنوز نمی دانم که چرا این زمان را برای اکران فیلم در نظر گرفتند.

شهابی درباره برنامه اش برای تبلیغات اکران گفت: شرکت پخش کننده در حال کار کردن روی این موضوع است اما قطعا تبلیغات گسترده ای نخواهیم داشت و این ارتباطی به پخش کننده ندارد، چون اطمینانی در میزان فروش نیست پس تبلیغات گسترده خطری بالا است.

وی درباره فیلم «حراج» خاطرنشان کرد: فیلمبرداری فیلم به اتمام رسیده است و شبانه روزی در حال کارهای فنی این فیلم هستیم تا اولین نمایش در جشنواره فیلم فجر باشد و اگر دوستان لطف کنند فرصت بیشتری را برای بخش خصوصی در نظر بگیرند قطعا ما هم می توانیم به جشنواره برسیم.

کارگردان «به خاطر مهدی» ادامه داد: تدوین فیلم سینمایی «حراج» توسط «حسین عیوضی» و همزمان صداگذاری توسط «حیدر نجفی» در حال انجام است که ساخت موسیقی هم برعهده خودم می باشد.

وی درباره فضای فیلم جدیدش افزود: «حراج» فضایی اجتماعی، خانوادگی دارد که قالب کلی آن آرام و شاعرانه روایت می شود که با فیلم قبلی متفاوت است، موضوع حساسی را روایت می کنیم.

شهابی که در این فیلم از بازیگران مطرح استفاده نکرده است، گفت: به دلیل مشکلات سینمای مستقل و از طرفی اینکه جنس فیلم طوری بود که باید از بازیگران ناشناخته استفاده می شد، من نمی توانم فیلم گیشه ای بسازم، در فیلم «روز روشن» که از بازیگران مطرح استفاده کردیم اما باز هم به فروش ایده آل نخواهد رسید، ما مسیری را میرویم که امیدوارم بتوانیم ادامه دهیم.

این فیلمساز که در این فیلم تهیه کنندگی هم برعهده داشته است، گفت: «شرایط» تهیه کنندگی را به من تحمیل کرد و بسیار هم ناراضی ام، چرا که بسیار کار مشکلی است که چندین مسئولیت را داشته باشم، بدتر از آن اینکه سرمایه گذار فیلم هم خودم بودم که مسئولیت من را چند برابر کرد.

شهابی در پایان درباره شرایط فیلمسازی مستقل یادآور شد: کارکردن زیاد روی فیلمنامه تنها مسئله ای است که فیلمساز مستقل را نجات می دهد، آنقدر که روی فیلمنامه تمرکز می کنیم و به تمرین با بازیگران مشغول می شویم که اگر کاستی هایی در زمان فیلمبرداری به لحاظ مشکلات مالی و... بوجود می آید کلیت کار از دستمان در نمی رود و بازیگر هم از قبل با نظر و دیدگاه ما آشنا است، من بازی از بازیگران نمی خواهم بلکه سعی می کنم تا خودشان را به طبیعت نزدیک کنند، قطعا نمی توانم فیلمی مثل «روز روشن» را با رویکرد گیشه بسازم.

پانته آ بهرام، مهران احمدی، سودابیه بیضایی، امیررضا دلاوری، روناک یونسی و... از بازیگران فیلم سینمایی «روز روشن» هستند که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر با استقبال اهالی رسانه و منتقدین مواجه شد.

این فیلم داستان زندگی زنی را روایت می کند که برای نجات جان یک نفر از اعدام به دنبال شاهدی است تا در دادگاه شهادت بدهد...و

از بازیگران فیلم سینمایی «حراج» می توان به: فریبا خادمی،نسیم ادبی،محمد کارت و گیتی قاسمی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.