سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹

مبارک با قصه‌هایش به زودی پا به شبکه پویا می‌گذارد

مهدی خرمیان

مهدی خرمیان از انیماتورهای کشورمان که تاکنون انیمیشن های زیادی را برای شبکه های تلویزیونی ساخته است، به زودی با انیمیشن عروسکی «قصه های مبارک» به شبکه پویا می‌آید.

مهدی خرمیان از انیماتورهای ایرانی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس از ساخت انیمیشن عروسکی «قصه های مبارک» خبر داد و گفت: این انیمیشن عروسکی قرار است براساس شخصیت «مبارک» در نمایش سنتی خیمه شب بازی ساخته شود.

وی ادامه داد: شخصیت ها و طرح کلی داستان براساس همان ویژگی ها و شخصیت های اولیه ای است که این عروسک خیمه شب بازی دارد، در 26 قسمت 10 دقیقه ای تولید خواهد شد و اکنون هم در مرحله پیش تولید قرار دارد. ساخت این مجموعه حداقل یک سال و نیم طول می کشد؛ اما اینکه چقدر زمان ببرد تا از شبکه پخش شود را نمی توانم به طور دقیق اعلام کنم.

کارگردان انیمیشن عروسکی «قصه های مبارک» از عوامل این مجموعه نام برد و گفت: نویسنده: امیرمسعود علمداری، طراح کاراکتر: سعید غنی زاده و ساخت عروسک: مریم زینل زادگان هستند.

کارگردان انيميشن «خميری كيمياگر» یادآور شد: انیمیشن «دفترچه مشگل‌گشا» یک کار تک قسمتی در 30 دقیقه است که ساخت آن تمام شده و اکنون در مرحله موسیقی توسط امید فتح‌الهی قرار دارد و قرار است از شبکه پویا پخش شود.

انیمیشن عروسکی قصه های مبارک

این انیماتور در پایان از چاپ کتاب های آموزشی برای هنرستان های انیمیشن خبر داد و افزود: هنرستان های انیمیشن در ایران چند سالی است که راه افتاده و حدود 70 هنرستان رشته انیمیشن را تدریس می کنند. دو سالی بود که یک هیاتی در آموزش و پرورش در قسمت تالیف و پژوهش کتاب های درسی تشکیل شد که من هم جز آن شورا بودم و در این شورا تصمیم گرفته شد که کتاب های آموزشی برای این هنرستان ها در رشته انیمیشن تالیف شود و خود من هم مولف قسمتی از این کتاب بودم. خوشبختانه کار ویراستاری این کتاب ها رو به پایان است و برای چاپ آماده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.