چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸

تجربه کار مشترک در فیلم «فردا»

پاکدل:کارگردانی مشترک به فیلمساز انرژی دو برابر می‌دهد/ افشاریان: سعی کردیم جادوی قصه‌های مولانا را به تصویر بکشیم

فردا

«فردا» فیلمی است که به طور مشترک توسط ایمان افشاریان و مهدی پاکدل کارگردانی شده و برای هر دوی انها تجربه تازه‌ای به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس مهدی پاکدل که به همراه ایمان افشاریان در اولین تجربه کارگردانی خود فیلم سینمایی «فردا» را ساخته است در حال انجام آخرین مراحل فنی فیلم است.

مهدی پاکدل  در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس درباره ساخت فیلم سینمایی «فردا» گفت: در حال انجام مراحل فنی هستیم و  تجربه ساخت فیلم «فردا» خیلی لذتبخش بود. کارگردانی مشترک برای من تجربه خوبی بود ولی باید از ایمان افشاریان هم بپرسید و او هم نظرش را بگوید. برای من که خیلی خوب بود چون انرژی ها و تمرکز دو برابر می شود. اگر این انرژی ها همسو باشد که خیلی اتفاق خوبی برای فیلم می افتد و اگر نباشد ممکن است دچار گروه دچار مشکل شود.

پاکدل افزود: با ایمان افشاریان از قبل دکوپاژ را کاملا آماده کرده بودیم و یک هدف مشخص برای فرم و سبک و سیاق فیلم داشتیم و تمام تلاشمان را انجام دادیم تا به هدفمان برسیم. خوشبختانه به این هدف خود رسیدیم و کاملا از فیلم راضی هستیم.

ایمان افشاریان نیز در این رابطه گفت: چون از ابتدا قرار نبود به صورت مشترک کار کنیم تصوری از کارگردانی مشترک نداشتیم. ابتدا با مهدی روی فیلمنامه کار کردیم و وقتی فیلمنامه شکل گرفت متوجه شدیم هردو به یک تصویر فکر می کنیم.  این باعث شد که به این فکر کنیم هر دو می‌توانیم با هم به صورت مشترک کار کنیم و با وجود این که ریسک زیادی برای کار مشترک وجود دارد ولی با توجه به رفاقت و دوستی سالیان سال من و مهدی خیلی به این مشترک کار کردنمان و سلیقه مشترکمان کمک کرد. این ها باعث شد دکوپاژ و طراحی مشترکمان را برای فیلم «فردا» انجام دهیم و خیلی کم پیش می آند که بخواهیم نظر هم را رد کنیم و در نهایت توانستیم تصوراتمان را درباره فیلم به تصویر بکشیم. امیدوارم فیلم در جشنواره دیده شود ولی چون اولین فیلم سینمایی ما است هیچ ذهنیتی درباره بازخورد آن ندارم ولی به نسبت بقیه کارهایم این فیلم از همه شریف تر و با آبروتر بوده است.

وی افزود: حدود 70 درصد از چیزی که می خواستیم را به دست آوردیم. معمولا شرایط و جبر جغرافیایی هم باعث بعضی کاستی ها می شود ولی توانستیم خیلی به فضای ذهنی مان نزدیک شویم.

افشاریان ادامه داد: داستان فیلم «فردا» بر اساس سه حکایت از داستان های مولانا است که ما مفهوم این حکایت ها را گرفتیم و به روز کردیم . این سه قصه از هم جدا است اما چون از لحاظ تم یکی است اینها را در کنار هم قرار دادیم و آنها را در یک فرم سینمایی به تصویر کشیدیم. ما سعی کردیم جادویی که قصه های مولانا است را به تصویر بکشیم.

این فیلم داستان دختری را روایت می‌کند که علاقه به عکاسی دارد و همراه با مادرش راهی سفر عکاسی می‌شود که در این سفر اتفاقاتی برای او پیش می‌آید.

صادق صفایی، علی دهکردی، امیررضا دلاوری، مجید آقاکریمی، سوده شرحی، محمدرضا علیمردانی و با حضور علیرضا شجاع نوری و ستاره اسکندری در فیلم «فردا» به ایفای نقش می پردازند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.