یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵

مسجدیان: حداقل فروش بازی‌های ما خارج از ایران 10 دلار است اما در ایران دو هزار تومان!

بازی شبان

ابراهیم مسجدیان یکی از بازی سازهای ایران که پیش از این بازی «شبان» را ساخته بود، هم اکنون در حال ساخت بازی «انقراض» برای ویندوز و اندروید، به سفارش یک ناشر خارجی است.

مسجدیان در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس، در مورد ساخت بازی «انقراض» گفت: نزدیک به یک سال و نیم است که ساخت این بازی را آغاز کرده ایم و فکر می کنم که تا اوایل تابستان ۹۳ هم تمام شود. ناشر این بازی ناشر خارجی است و داخل ایران پخش نمی شود بازی قبلیمان هم که «شبان» بود، برای همین ناشر ساخته بودیم.

مسجدیان در رابطه با مقایسه موتورهای بازی ایرانی با خارجی، بیان کرد: امروزه خیلی از موتورها هم در ایران هستند که در دستررسند، اما نیرویی که ما به نسبت چیزی که آن ها برای این کار داریم خیلی کم است. شاید در خارج یک تیم چند صد نفره برای ساخت یک بازی کار کنند در صورتی که در ایران، ما نهایت یک تیم ۱۰ نفره هستیم. این که الان بخواهیم برای ساخت بازی های بزرگ اقدام کنیم زود است، بهتر است بازی های کوچک و مدل بسازیم و فکر نمی کنم که خیلی هم از کشورهای دیگر عقب باشیم.

وی با بیان اینکه خود به  طور مستقل کار می کند، افزود: جزو انجمن بازی سازان ایران نیستم زیرا به طور مستقل و با خارج کار می کنم و درگیر بخش های ایران نیستم. بازی هایم را با هزینه شخصی اما به سفارش شرکت های خارجی می سازم. به این صورت که قرارداد را قبل از ساخت می بندم اما بعد از تحویل کامل بازی هزینه را دریافت می کنم و از فروش بازی سهم می برم.

 مسجدیان علت همکاری نکردن خود با ایران را تحریم های موجود دانست و گفت: مشکلات تحریم ها باعث می شود من حس و حالم برای ساخت بازی در خارج از کشور باشد، متاسفانه در ایران مجبور به پرداخت مالیات های سنگین هستم. در خارج از کشور بازی های ما بین ۱۰ تا ۲۰ دلار فروخته می شود در صورتی که در ایران بین ۲ تا ۵ هزار تومان است.

وی در پاسخ به این سوال که صنعت بازی سازی ایران چه سیاستی را پیش بگیرد تا در این زمینه پیشرفت کند؟، گفت: بازی سازهای ایرانی نباید به دنبال ساخت بازی های بزرگ باشند بلکه باید به دنبال چیزی باشند که در توان آن ها باشد. فکر نمی کنم در آینده برای این صنعت در کشورمان اتفاق خیلی خاصی بیافتد هر چند الان خیلی از بچه ها آمدند به سمت بازی های کوچک و فکر می کنم که اینجوری خیلی موفق تر باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.