شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶

در پی صدور بیانیه هشدارآمیز سینماگران

حکمت: برخی دوستان ویژه‌خوار سیری ندارند/ آقای ایوبی، انگار صدای آرام شنیده نمی‌شود!

منیژه حکمت

منیژه حکمت با بیان اینکه همواره به عنوان سینماگر مستقل اعتراضم را عنوان کردم، گفت: خود آقای ایوبی فرمودند که به صدای آرام پاسخ می‌دهم اما انگار صدای آرام شنیده نمی‌شود.

«منیژه حکمت» کارگردان سینما و یکی از امضاکنندگان بیانیه اخیر و هشدار سینماگران به رئیس سازمان سینمایی در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: به هر حال در 30 ساله گذشته در سینمای ایران شاهد ویژه خواری های گوناگونی بوده ایم که دوره های مختلف خود را به سازمان های گوناگون منتسب کرده اند و این دوستان با عوض شدن مسئولین دولتی بلافاصله جایگاه خود را در سازمان های مختلف پیدا می کنند و جالب است که این دوستان هیچ گاه سیری هم ندارند.

وی در ادامه افزود: این ها در دوره های مختلف همواره به بدنه  سینما ضربه زده اند و هیچگاه نقش راهگشا را در سینمای ایران  ایفا نکرده اند.

کارگردان «زندان زنان» در ادامه افزود: در دوران های مختلف ما برای زنده ماندن سینمای مستقل همواره ایستادگی کرده‌ایم، سینمایی مستقل از این باب که بتواند با مشکلات دست و پنجه نرم کند و باید در هر مقطع نگران ویژه خواران باشد چرا که در جشنواره امسال هم در تیتراژ فیلم ها مشخص است که کدام فیلم برای کدام ارگان است و پشت کدام فیلم یک ارگان دولتی حضور دارد.

حکمت ادامه داد: اگر حرفی یا اعتراضی زده می شود همه آن فرد را غرغرو و اهل اعتراض خطاب می کنند و به نوعی کنارش می زنند. برای همین ما طی بیانیه ای با صدای آرام به آقای ایوبی هشدار دادیم اما انگار وی صدای آرام ما را نمی شنود، خود ایشان فرمودند من از صدای آرام استقبال می کنم .

وی در ادامه افزود: همواره به عنوان یک سینماگر مستقل اعتراضم را اعلام کردم و در دیدار خصوصی با ایوبی مشکلات را عنوان کرده ام.

وی در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: سینماگران مستقل در وهله اول دوست دارند ابهامات از سینما رفع شود و تمام ارگان ها بیایند بودجه هر فیلمی را به طور شفاف اعلام کنند تا جای شک و شبه باقی نماند اگر این کار صورت گرفت که رفع شبه می شود اگر نه نسل جدید فیلمسازی اعتراض گسترده تری را اعلام خواهند کرد.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.