یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴

خسرو معصومی: دنبال سرمایه‌گذار برای «تابو» هستم/ تفاوت دستمزدهای سینمایی منطقی نیست

خسرو معصومی

کارگردان «خرس» با بیان اینکه مشکل این روزهای سینمای ما نبود پول و سرمایه است، گفت: در حال حاضر برای فیلم جدیدم با عنوان «تابو» که به تازگی پروانه ساخت آن صادر شده است به دنبال سرمایه‌گذار هستم و به محض تامین بودجه کار را در شمال کشور کلید خواهم زد.

«خسرو معصومی» کارگردان سینما  در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های اخیر خود، اظهار داشت: در حال حاضر برای فیلم جدیدم که به تازگی پروانه ساخت آن صادر شد به دنبال سرمایه گذار هستم و به محض تامین بودجه کار را در مال کشور کلید خواهم زد.

وی در ادامه افزود: فیلم سینمایی «تابو» یک عاشقانه دیگر است که در شمال کشور اتفاق می افتد.من اکثر کارهایم را در شمال کشور ساخته ام چون به بافت آن منطقه اشراف کامل دارم.

کارگردان «باد در علفزار می پیچد» در ادامه افزود: مشکل اصلی این روزهای سینمای ایران  نبود پول و سرمایه کافی است، یک زمانی بنیاد سینمایی فارابی از آثار حمایت می کرد اما در حال حاضر حمایت آنچنانی از فیلمسازان صورت نمی گیرد.

کارگردان «خرس»، ادامه داد: مشکل و معضل بزرگ دیگر این روزهای سینما ما، دستمزد نجومی بازیگران است، از وقتی که ساخت تله فیلم باب شد، عجیب دستمزد بازیگر رو به افزایش رفت و بعد از گذر از مرحله سرمایه گذار وقتی که به پیش تولید می رویم و با بازیگری پای میز مذاکره می نشینیم،  با رقم هایی مواجه هستیم که با عقل و منطق  جور در نمی آید.

معصومی تصریح کرد:  بازیگران به صورت ماهانه پول می خواهند و اصلا ً به فکر فروش یک اثرسینمایی  نیستند، حتی در برخی مواقع بازیگرانی برای بازی در چند پلان  باز هم رقم های نجومی طلب می کنند و دیگر زمان آن گذشته است که بازیگران با عشق برای فیلمی بازی می کردند و تا آخر یک فیلم همراه آن بودند.

کارگردان «رسم عاشق کشی» در ادامه افزود: در شرایطی که شاهد گیشه خوبی در سینما هم نیستیم ، پول دستمزد یک بازیگر آنقدر زیاد است که یک سوم آن مبلغ پیشنهادی دستمزد را خود کارگردان که خالق یک اثر هم است، دریافت نمی کند و این کار اصلا منطقی نیست.

معصومی تصریح کرد: وقتی بازیگری رقم بالایی طلب می کند، آن فیلم باید سه برابر آن دستمزد پیشنهادی بفروشد اما واقعاً فیلم های خوب و درجه یک سینما هم آنقدر بازگشت سرمایه ندارند.

کارگردان «دلباخته» در ادامه اظهار داشت: من فیلم سینمایی «رسم عاشق‌کشی» را با 40 میلیون تومان ساختم اما با همین  رقم اصلا نمی توان یک فیلم ساخت و این رقم در حال حاضر دستمزد یک فیلمبردار است.

کارگردان «جایی در دوردست» در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد : کلاً اقتصاد سینما در حالت بیماری قرار دارد و هیچ چیزی با هم جور در نمی آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.