سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲

پاسخ دبیر فیلم فجر به پرسش سینماپرس

رضاداد: نمایش فیلم‌های سه‌بعدی در جشنواره منوط به رفع مشکلات حقوقی است

علیرضا رضا داد دبیر جشنواره درنشست خبری سی دومین جشنواره فیلم فجر

صبح امروز نشست خبری جشنواره فیلم فجر با حضور علیرضا رضاداد (دبیر جشنواره) و جلیل اکبری صحت (معاون ارتباطات جشنواره) در محل همایش های هتل انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، صبح امروز نشست خبری جشنواره فیلم فجر با حضور علیرضا رضاداد (دبیر جشنواره) و جلیل اکبری صحت (معاون ارتباطات جشنواره) در محل همایش های هتل انقلاب برگزار شد     .

علیرضا رضاداد؛ دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر در حاشیه نشست رسانه‌ای امروز فیلم فجر در گفتگو با سینماپرس درباره اکران فیلم های سه بعدی با توجه به تعطیلی دفتر توسعه گفت: در جریان ربط اکران فیلم های سه بعدی به دفتر توسعه نیستم اما در حال بررسی فیلم های خارجی با این تکنیک هستیم و در صورتی که مشکلات حقوقی برطرف شود به دنبال اکران فیلم های سه بعدی هستیم و پیش بینی هم می کنم که در جشنواره امسال بتوانیم اکران این فیلم ها را داشته باشیم.

رضاداد در ادامه در پاسخ خبرنگاران دیگر درباره اسپانسری بابک زنجانی در جشنواره فیلم فجر گفت: برای جذب اسپانسر این امکان را برای همه فراهم کردیم و اگر بازاریان انحصاری در نظر گرفته می شد فساد و اتهام ایجاد می کرد اما از آنجاییکه سلامت برگزاری برای ما اصل است و با توجه به تنوع جشنواره امسال موسسات مختلفی آماده بودند تا حمایت کنند، نمی خواهیم که جشنواره در این مورد وارد حاشیه شود اما باید درباره اسپانسر تصمیم نهایی را بگیریم.

دبیر جشنواره در پاسخ به تامین بودجه جشنواره از صندوق کارآفرینان وابسته به ارشاد یادآور شد: بودجه امسال جشنواره دچار سردرگمی نشده است چرا که از یک موسسه این بودجه پرداخت می شود و با توجه به استعفای آقای عباسیان از موسسه رسانه های تصویری امکان این وجود نداشت که از بودجه این موسسه برداشت شود به همین دلیل آقای ایوبی دستور دادند که از بودجه صندوق کارآفرینان این هزینه تامین شود که خود رییس سازمان سینمایی می تواند در این زمینه پاسخگو باشد.

دبیر جشنواره در پاسخ به اینکه از اسامی فیلمسازان این برداشت می شود که بورژوازی‌نشینان در حال بازگشت به سینما و برتری داشتن نسبت به نسل اول کارگردانان و استفاده از رانت هستند، گفت: با این سوال فضایی را می سازید که مطلوب من و جامعه سینمایی نیست، در حالی که هنوز بقیه فیلم ها را ندیدید پس حق اظهار نظر ندارید.

رضاداد افزود: ما نگرانی از صحبت های شما نداریم ولی اکنون ۶ فیلم ناقص رو به تکمیل شدن داریم، فیلم هایی مثل اشباح،معراجی ها،آرایش غلیظ و تراژدی که هنوز نسخه کاملی از این فیلم ها مشاهده نشده است و ۸۰ دقیقه از فیلم «فرشته ها با هم می آیند» به کارگردانی حامد محمدی دیده شد که مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد، اگر وضعیت سینمای ایران صمیمی تر بود، علاقه مند بودم هیات انتخاب با توجه به وزن بالایش با تک تک فیلمسازان صحبت می کردند تا علت حذف فیلم ها از بخش مسابقه برای آنها مشخص می شد که به آتیه سینمای ایران کمک می کرد.

*گزارش تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.