چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱

شایسته:از کپی کشیدن «صد سال به این سالها» برای مسئولان خسته شدم/ طوسی:سیاست‌گذاران مضمون‌گرا نباشند

مرتضی شایسته تهیه کننده در جلسه رئیس سازمان سینمایی با صنوف سینما

روز گذشته در اولین برنامه از سینماتک جامعه صنفی تهیه کنندگان نمایش فیلم سینمایی «صد سال به این سالها» با حضور مرتضی شایسته (تهیه کننده)،سامان مقدم(کارگردان)،علی قربانزاده (بازیگر) و جمعی از اهالی رسانه و تهیه کنندگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، روز گذشته در اولین برنامه از سینماتک جامعه صنفی تهیه کنندگان نمایش فیلم سینمایی «صد سال به این سالها» با حضور مرتضی شایسته (تهیه کننده)،سامان مقدم(کارگردان)،علی قربانزاده (بازیگر) و جمعی از اهالی رسانه و تهیه کنندگان برگزار شد.

براساس این گزارش، بعد از نمایش این فیلم نشست پرسش و پاسخ «صد سال به این سالها» با حضور مرتضی شایسته (تهیه کننده) و جواد طوسی (منتقد) برگزار شد.

جواد طوسی با اشاره به شرایط عدم اکران این فیلم گفت: به نظرم فیلم «صد سال به این سالها» دچار سوءتفاهم شده است و به نظرم با تغییر شرایط فیلم می تواند از این وضعیت بیرون بیاید و به نمایش عمومی دربیاید، ما در قبل از انقلاب دو فیلم گوزن ها و آرامش در میان مردگان را داشتیم که به این وضعیت دچار شدند اما بعد فاصله زمانی به نمایش عمومی درآمدند و در این مورد باید یک نگاه انعطاف پذیر صورت بگیرد.

وی افزود: فیلم هایی که مراحل قانونی را برای ساخت طی کردند و حتی در دوره ای از جشنواره هم به نمایش درآمد اما بعد از سالها همچنان وضعیت این فیلم مشخص نیست و باید سیاست گذران نگاهشان را عوض کنند  و مضمون گرا نباشند.

طوسی ادامه داد: فیلم نگاه منطقی دارد و به دور از شیفتگی نسبت به یک دوره تاریخی روایت خودش را دارد و حتی سامان مقدم اسیر نوستالژی نمی شود و کارگردان به عنوان راوی از دوره های تاریخی عبور می کند، از برخی رسانه های ارزشی تعجب کردم که ارزیابی غلط را نسبت به این فیلم منتشر کردند در حالی که این آثار باید داوری درست شوند و در این حالت سانسور در انفعال قرار می گیرد.

مرتضی شایسته در ادامه یادآور شد: در برنامه دوم سال 89 و گروه سینمایی آفریقا قرار بود «صد سال به این سالها» اکران شود اما در اردیبهشت 89 از اکران این فیلم جلوگیری شد و همچنان وضعیت نامشخصی را داشته است و آنقدر از این فیلم برای مسئولین کپی کشیدیم خسته شدم.

شایسته در پاسخ به خبرنگار سینماپرس مبنی بر اینکه چقدر تصمیم های بیرونی از ارشاد باعث جلوگیری از اکران این فیلم می شود گفت: آقای شمقدری و ایوبی بعد از دیدن این فیلم راضی بودند و مشکلی نداشتند، در جریان این نیستم که تصمیم های بیرونی باعث عدم اکران «صد سال به این سالها» شده است اما امیدوارم نگاه ها درست شود و فیلم بتواند به اکران دربیاید.

این تهیه کننده در ادامه درباره بودجه «صد سال به این سالها» یادآور شد: این فیلم با توجه به حضور بازیگران مطرح و لوکیشنهای شهرستان 520 میلیون بودجه آن بود که در آن زمان هم رقم بالایی برای ساخت فیلم بود اما اگر الان بخواهیم این فیلم را بسازیم باید سه میلیارد هزینه کنیم.

طوسی در پایان با تاکید بر تولید فیلم در بخس خصوصی خاطرنشان کرد: در این جمع آقای صباغ زاده و ضیا هاشمی را می بینم که به نظرم فیلم های قابل دفاع خود را در شکل سرگرمی ساز و استاندارد در بخش خصوصی ساختند و این جمع می تواند با اتحادی که بین تهیه کنندگان ایجاد خواهند کرد به کمک این سینما بیایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.