چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹

فروغی: فیلمنامه انیمیشن «تک» اقتباسی از «خداحافظ راکون پیر» است

انیمیشن تک

کارگردان انیمیشن «تک» گفت: فیلمنامه این کار که در مرکز صبا تولید می‌شود را با اقتباسی از «خداحافظ راکون پیر» نوشته کلر ‍ژوبرت به نگارش درآوردم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، امینه فروغی؛ کارگردان‌ انیمیشن «تک» گفت: فیلمنامه این کار که در مرکز صبا تولید می‌شود را با اقتباسی از «خداحافظ راکون پیر» نوشته کلر ژوبرت به نگارش درآوردم و این انیمیشن با هدف آشنایی مخاطب با تولد و مرگ مخاطب کودک و بزرگسال را هدف قرار داده است.

وی افزود: «تک» درباره ۶ بچه خرگوش است که پنج تا از آن ها به دنیا می‌آیند اما یکی از بچه­ ها در شکم مادر می­ ماند. خرگوش پدر از خارپشت پیر که دانای جنگل است کمک می­ گیرد. خارپشت به بچه خرگوش (تک) می‌گوید «این دنیا بزرگتر و دیدنی­تر از دنیای شکم مادر  است».  بنابراین تک به دنیا می­ آید و برای دیدن جنگل و کسب تجربه هر روز با خارپشت پیر به گشت­وگذار می ­رود. فصل ها می‌گذرند، بالاخره در یک روز زمستانی خارپشت، دیگر بدنبال تک نمی­ آید و تک تجربه دیگر از زندگی را درک می ­کند. مدتی بعداز مرگ خارپشت چند نوزاد به دنیا می ­آید و تک جای خارپشت را برای آنها پر می­ کند و این جرقه زندگی و مرگ در داستان با جوانه زدن برگ ها از زیر برف به پایان می ­رسد.

این کارگردان درباره شبکه پویا اظهار کرد: اگر پویا تمامی سعی خود را بر تربیت بصری و فکری کودک هدایت کند و کارها از زیبایی شناسی بصری و مفهومی برخودار باشد شبکه­ ای هدفمند خواهد بود. از این رو آثاری که دو موضوعیت بالا را ندارند اما زمان شبکه را پر می­ کنند، باید مخرب شبکه دانسته شده و تنها آثاری روی آنتن برود که چشم‌ها را به زیبا دیدن و فکرها را به اندیشیدن ترغیب کند.

لازم به ذکر است؛ این انیمیشن امروز  ساعت  ۱۶:۲۵ از شبکه پویا پخش می شود.

گفتنی است انیمیشن «تک» به کارگردانی امینه فروغی در یک قسمت ۱۵دقیقه ای و با تکنیک دوبعدی در مرکز پویانمایی صبا تولید و هم اکنون در کنداکتور پخش قرار گرفته است.

شایان ذکر است که به گفته حسین ساری؛ دبیر بخش پویانمایی‬‎، از امروز؛ ۱۸ دی ماه از شبکه پویا آغاز می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.