جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸

کارگردان «پیچ خطرناک»: چرخش اقتصادی و اکران مهمترین مشکل مستندسازان است

داریوش غذبانی*

کارگردان و مستندساز ضمن بیان اینکه سال آینده اولین فیلم بلند خود را با عنوان «پیچ خطرناک» کلید خواهد زد در رابطه با مشکلات مستندسازان عنوان کرد: چرخش اقتصادی واکران مهمترین مشکلات و دغدغه‌های مستندسازان محسوب می‌شود.

داریوش غذبانی، کارگردان و مستندساز در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس ضمن بیان اینکه آخرین فعالیت وی در حوزه مستند سازی، کاری با عنوان «پیرمرد دریا» بوده است، ادامه داد: آخرین فعالیت من در حوزه مستند، کاری با در رابطه با «نجف دریابندری»؛ نویسنده و مترجم معاصر ایران است، همچنین تصمیم دارم که سال آینده اولین فیلم بلند خود را با عنوان احتمالی «پیچ خطرناک» تولید کنم.

 

وی ادامه داد: فیلمنامه «پیچ خطرناک» توسط سعید عقیقی(نویسنده فیلم شب‌های روشن) و محمدشاه‌پیری به نگارش درآمده است، فیلنامه به طور کامل نوشته شده است و پس از دریافت پروانه ساخت مراحل پیش تولید کار را آغاز خواهم کرد.

 

کارگردان فیلم کوتاه «حنانه» در رابطه با داستان اولین فیلم بلند خود اظهار داشت: «پیچ خطرناک» یک موضوع اجتماعی دارد و داستان آن نیز در رابطه با یک روز زندگی یک معلم خصوصی زبان است که مشکلات و دغدغه هایش را روایت می شود.

 

غذبانی در ادامه در رابطه با مشکلات سینمای مستند و فیلم کوتاه تصریح کرد: به طور کلی سینمای مستند و فیلم کوتاه با مشکلات زیادی روبه رو است که مهمترین مشکل آنها اکران و چرخش اقتصادی است،  فیلم های مستند خصلت خاصی دارند و آن هم این است که نمی شود آنها را سانسور کرد زیرا باید با واقعیت همخوانی داشته باشند و همین خصلت فیلم های مستند موجب می شود که در بسیاری از موارد حمایتی از آنها صورت نگیرد.

 

این کارگردان بیان کرد: از سوی دیگر نیز تلویزیون آنچنان که باید از آثار مستند و کوتاه حمایت نمی کند. در تلویزیون شبکه ای به نام مستند وجود دارد که همانطور که از نام آن بر می‌آید این شبکه باید به فیلم های مستند توجه نشان بدهد اما آنچه که ما در این شبکه می بینیم مستندهای خارجی هستند و در این شبکه به مستندهای خودمان توجه نشان داده نمی شود، امیدوارم که مسئولان توجه و نگاه جدی تری به حوزه مستند و فیلم کوتاه داشته باشند.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.