یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵

ایجاد جذابیت در سیما برای مقابله با شبکه‌های ماهواره ای/4

محمودعزیزی: سریال‌های ایرانی مخاطب فراوانی دارد/ صداو سیما می تواند با تولید سریال‌های درخورگوی سبقت را از شبکه‌های ماهواره‌ای برباید

دکتر محمود عزیزی*

بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با بیان اینکه باید با ارائه آمار دقیقی از مخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای در این رابطه آسیب‌شناسی کرد، اظهار داشت: صداوسیما ثابت کرده است با تولید برنامه‌های درخور و شایسته می تواند گو سبقت را از شبکه‌های ماهواره برباید ضمن اینکه من معتقدم سریال‌های ایرانی مخاطبان فراوانی دارد.

ایران کشوری با فرهنگ غنی است که همواره با هجمه‌های فرهنگی متفاوتی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی از سوی کشورهای غربی مواجه شده است. یکی از این هجمه‌های فرهنگی به ویژه در سال‌های اخیر مربوط به برنامه‌ها و سریال‌هایی است که از ماهواره پخش شده و مخاطبان زیادی را جذب خود کرده‌اند. جذابیت بصری یکی از عواملی است که موجب جذب مخاطب برای دیدن این نوع از برنامه ها شده است. یکی از راهکارهای مقابله با این نوع از برنامه ها بدون شک تولید و پخش سریال و برنامه‌هایی در شان مخاطب ایرانی است.

 

محمود عزیزی؛ بازیگر، در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با میزان مخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای اظهار داشت: ارزیابی این نکته که این نوع از سریال‌ها چه میزان مخاطب دارد و در مرحه بعد اینکه آیا مخاطبان ماهواره ای تا چه اندازه نظر مثبت روی سریال‌ها و برنامه های این شبکه‌ها دارند باید مورد کارشناسی دقیق قرار گرفته و آماری از تعداد مخاطبان آنها و همچنین میزان رضایت آنها تهیه شود، آن زمان می شود این مسئله توسط کارشناسان مورد آسیب شناسی قرار گرفته و راهکارهایی از سوی آنها برای این قشر از مخاطبان انجام شود.

 

وی ادامه داد: اعتقاد من بر این است که بخش قابل توجهی از جامعه مصرف کننده سریال‌هایی هستند که از سوی تلویزیون پخش می شود علاوه بر آن باید دید که چند در صد از جامعه به ماهواره دسترسی دارند اما آنچه خود من در جامعه دیده ام این بوده است که مخاطبان زیادی پای سریال‌های ایرانی نشسته و در کوچه و خیابان و محافل اجتماعی از آن صحبت می کنند بنابراین تلویزیون با همین بضاعت کم و محدودیت های خود ثابت کرده است که می تواند با تولید برنامه های درخور و شایسته گوی سبقت را از این دست از برنامه ها برباید.

 

این بازیگر در رابطه با جذابیت‌های سریال‌هایی که از ماهواره پخش می شود برای مخاطبان گفت: بدون شک این سریال ها دست بازی برای ایجاد جذابیت برای مخاطبان دارند که این نوع از جذابیت ها در فرهنگ، دین و عرف ما تعریف نشده است و نمی توانیم برای تولید برنامه ها از این نوع جذابیت ها استفاده کنیم، اما همانطور که پیش از این گفتم صداو سیما ثابت کرده است که با دست گذاشتن روی سوژه ها و دغدغه های مردم و به کار گرفتن افراد متخصص می تواند در جذب مخاطب موفق عمل کند ضمن اینکه ما نیروهای بسیار ماهری در حوزه بازیگری، کارگردانی، فیلمنامه نویسی و... داریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.