سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲

در فیلم کوتاه «نجوای خاموش کاک ربوار»/

آزاد محمدی، قتل عام ۱۸۲ هزار نفری در عراق را فیلم می‌کند

آزاد محمدی

آزاد محمدی از ساخت فیلم کوتاهی با عنوان «نجوای خاموش کاک ربوار» با موضوع نسل کشی در کردستان عراق در سال 1988 و همچنین تصمیم خود برای کلید زدن اولین فیلم بلندش خبر داد.

آزاد محمدی؛ کارگردان در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان اینکه به تازگی مراحل پیش تولید یک فیلم کوتاه را با عنوان «نجوای خاموش کاک ربوار» آغاز کرده است، در رابطه با موضوع این فیلم عنوان کرد: این فیلم در مورد نسل کُشی در کردستان عراق است که در سال ۱۹۸۸ اتفاق افتاد و موجب زنده به گور کردن ۱۸۲ هزار نفر از مردم عراق توسط حذب بعث شد. داستان فیلم «نجوای خاموش کاک ربوار» نیز در رابطه با تلاش شخصی برای ادامه زندگی در جریان روی دادن آن حادثه است.

 

وی در رابطه با زمان شروع فیلمبرداری این فیلم کوتاه تصریح کرد: فعلا در مراحل پیش تولید هستیم و طی یک هفته آینده در ارتفاعات برفی کردستان عراق فیلمبرداری «نجوای خاموش کاک ربوار» را با حضور تعدادی از بازیگران تئاتر ایران و همچنین تعدادی از بازیگران کردستان عراق شروع خواهیم کرد.

 

کارگردان فیلم کوتاه «غروب حلزون» در رابطه با دغدغه اصلی خود برای ساخت فیلمی کوتاه با مضمون نسل‌کُشی در کردستان عراق عنوان کرد: نسل کشی در کردستان عراق یک حادثه تلخ در تاریخ است که من فکر می‌کنم با نشان دادن این واقعه و علل به وجود آمدن آن از طریق هنری مثل سینما می توان این واقعه را برای نسل امروز و همچنین آیندگان ثبت کرد تا مردم بدانند که این حادثه در تاریخ چگونه به وجود آمده، چه فراز و نشیب‌ها و چه آثاری را در پی داشته است.

 

محمدی در ادامه با بیان اینکه تصمیم دارد اولین فیلم بلند خود را با نام «تعادل گربه‌ای» به مرحله تولید برساند، عنوان کرد: فیلمنامه اولین فیلم بلند خود را به تازگی به پایان رسانده‌ام و تصمیم دارم که به زودی برای ساخت آن اقدام کنم. «تعادل گربه‌ای» موضوعی اجتماعی دارد و تلاشی برای به تصویر کشیدن مشکلات خانواده‌ها و روابط میان انسان‌ها است.

 

وی خاطر نشان کرد: تصمیم دارم این فیلم را با حضور تعدادی از چهره‌های شناخته شده تئاتر و سینما کلید بزنم اما آنچه برای من مهم است رعایت استانداردهای یک فیلم سینمایی و ساخت آن براساس دغدغه های خودم است.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.