سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳

کارگردان انیمیشن «گزارش اوتی»: وضعیت مالی انیمیشن در ایران وحشتناک است!

انیمیشن گزارش اوتی

علی درخشی گفت: وضعیت مالی انیمیشن در ایران وحشتناک است. بودجه نیست و اگر هم باشد به درستی تخصیص داده نمی شود.

علی درخشی؛ کارگردان انیمیشن «گزارش اوتی» که کاندید دریافت بهترین بهترین کارگردانی میان برنامه ها بخش پویانمایی جشنواره جام جم شده است، در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس، گفت: انیمیشن «گزارش اوتی» در سال ۱۳۹۱ بنا بر سفارش مرکز پویانمایی صبا بر اساس شعار سال که حمایت از تولید ملی بود در ۲۶ قسمت ۹۰ ثانیه پیرامون مضمون حمایت از تولید ملی به ساخته شد.

وی افزود: این انیمیشن با تکنیک کات اوت به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

این انیماتور درباره وضعیت انیمیشن در ایران در اظهار نظری گفت: وضعیت انیمیشن در ایران وحشتناک است. بودجه نیست و اگر هم باشد به درستی تخصیص داده نمی شود متاسفانه در این شرایط خیلی از شرکت های تولید انیمیشن را تعطیل شده اند و ما هم با خون دل شرکت و نیروهایمان را حفظ کرده ایم. اما گویا کم کم به سمتی می رویم که تمام انیمیشن ها را با هزینه شخصی خودمان تولید کنیم. واقعا هیچ بودجه ای نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر با قراردادهایی که از پیش بستیم کار می کنیم منتهی قراردادها یا خیلی مبلغ آن پایین است و یا پرداخت آن ها به موقع نیست.

درخشی افزود: در روندی که در این چند سال اخیر برای انیمیشن در ایران بوده اگر با همین روند پیش برود فاجعه اتفاق می افتد امیدوایم این روند نباشد. نظارت های خیلی زیاد و سلیقه ای برخورد کردن از جمله مشکلات این حوزه است از طرفی بحث کمبود مالی شدیدتر شده خیلی جاها شایسته سالاری و  نگاه ها تخصصی نیست.

وی یادآور شد: حمایت بحث مهمی است. اگر قراردادی بسته می شود مبالغ باید مبالغ منطقی برای تولید کار باشد و از این هم که بگذریم گاهی وقت ها اینقدر نظارت ها زیاد است که سلیقه ای و محتوایی بودن خارج می شود و آدم هایی اظهار نظر می کنند که متاسفانه خیلی اطلاعات کمی در این زمینه دارند و خیلی وقت ها نظر آن ها توهین آمیز می شود.

علی درخشی در پایان از انیمیشن های جدید خود نام برد و گفت: انیمیشن «بیمار» ار برای صدا و سیمای مرکز ساخته ایم که یک کاراکتر مار است اما نمی خواهد مار باشد، این پروژه در مرحله صداگذاری است تا یک ماه دیگر نهایی می شود. یک پروژه متوقف شده داریم با عنوان «بر همگان واضح و مبرهن است» که با تغییر مدیریت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری پخش آن را متوقف کرد. همچنین پروژه «ابزار ماهی ها» و «قسمت دوم گزارش های اوتی» را برای صبا کار می کنیم.

گفتنی است؛ انیمیشن «گزارش اوتی» چهارشنبه؛ ۲۵ دی ساعت ۱۷:۲۷ از شبکه پویا پخش می شود.

 از عوامل  انیمیشن «گزارش اوتی» می توان به: نویسنده، کار گردان، طراح استوری برد، طراح کاراکتر: علی درخشی، طراح پس زمینه: بهمن علی ایروانی، انیماتورها: سپهر سهرابی، سمیرا کشاورزی، علی امینی، راحیل شهبازی، ندا معتمدی، رعنا شهبازی، ملیحه شیرزاد، مدیر تولید: مهدی درخشی، گوینده : محمدرضا علیمردانی، موزیک و افکت: هوتن پورزکی، تدوین: مهدی درخشی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.