دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵

روزبهانی: شریفی‌راد در زمان جنگ ۸۰۰ موشک را خنثی کرد/ مسئولیت «معراجی‌ها» را به خاطر آن مرحوم پذیرفتم

محسن روزبهانی مدیر جلوه های ویژه بصری

محسن روزبهانی مسئول جدید پروژه «معراجی‌ها» گفت: به خاطر خود مرحوم جواد شریفی راد مسئولیت جلوه های ویژه فیلم «معراجی ها» را قبول کردم.

«محسن روزبهانی» طراح جلوه های ویژه در سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد اینکه چطور شد که مسئولیت پروژه «معراجی ها» را بر عهده گرفتید، اظهار داشت: ۹۰ درصد به خاطر خود مرحوم «جواد شریفی راد» بود که این مسئولیت را پذیرفتم.

وی در ادامه افزود:  قرار است در تیتراژ ابتدایی و پایانی نام  مرحوم «جواد شریفی راد» بیاید و امیدوارم این فیلم به سی و دومین جشنواره فیلم برسد و در این چند روز اخیر برای هیچ کس اتفاقی رخ ندهد.

وی در ادامه در مورد مدت زمان باقی مانده تا انتهای این کار، اظهار داشت: ۸ روز صحنه های جنگی این فیلم مربوط به عملیات کربلای ۵ است ، به طول می انجامد.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «استرداد» ادامه داد: من به خوبی مرحوم «جواد شریفی راد» را می شناختم. او در زمان جنگ حدود ۸۰۰ موشک را خنثی کرده است. بدن او پر از ترکش بود و این طور نبود که او نسبت به کارش بی اطلاع باشد.

روزبهانی در ادامه در مورد تجهیزات فرسوده در سینما که منجر به بروز فاجعه در سینما می شود، اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما در زمینه جلوه های ویژه سلیقه ای کار می شود و از مواد منفجره دیداری استفاده می کنیم و ما در این زمینه با افراد سر و کار داریم که تخصص لازمه را ندارند. بارها از مسئولین درخواست داشتیم مواد منفجره استاندار استفاده شود اما تاکنون این درخواست تحقق پیدا نکرده است.

برنده ۹ سیمرغ بلورین جشنواره های فیلم فجر در ادامه خاطرنشان کرد: ببنید در هر حال  ما با مواد منفجره طرف هستیم و طبیعتاً این کار خطرناک است. نباید صورت مسئله را پاک کنیم. باید این کار با حضور کارشناسان این فن کارشناسی شود. حتما باید برای فردی اتفاقی رخ دهد تا زنگ خطری برای دیگران باشد.

وی در ادامه افزود: امروز قرار بود من مسئولیت این کار را عهده دار شوم اما با حساسیت ها بی جایی از طرف مسئولین شهرک سینمای دفاع مقدس مواجه شدم.

روزبهانی ادامه داد: همان طور که عرض کردم این بحث باید کارشناسی شود خیلی از بچه ها را داشتیم که سال ها مین خنثی می کردند و این کار برایشان بسیار راحت بود اما انگشتان یا پای قطع شد.

وی در ادامه در مورد مجهز شدن به تکنولوژی روز دنیا نیز گفت: چند روز پیش تلویزیون پشت صحنه یک فیلم آمریکایی را را پخش کرد که چند نفر در پشت صحنه فیلم کشته اند. به هر حال کار با مواد منفجره خطرناک است به نظر من ایمنی این قضیه خیلی باید بالا برود تا شاهد این قضایا نباشیم.

«محسن روزبهانی» در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: به نظر من باید بهترین کارشناسان نظامی بیاند تا ما آن ها را قانع کنیم موادی که خودمان از آن ها استفاده می کنیم و خطر کمتری دارد نسبت به موادی که آن ها در اختیار ما می گذارند دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.