سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱

سینما و تجهیزات فرسوده/5

اردکانی: با هزینه اندک می توان به استانداردهای روز دنیا نزدیکتر شد

جواد اردکانی

کارگردان «به کبودی یاس» با بیان اینکه سینمای ایران در بحث تجهیزات فرسوده نیازمند یک اصلاح زیر ساختی اساسی است، گفت: مسئولین با هزینه اندک هم می تواند به استانداردهای روز دنیا نزدیک تر شوند.

«جواد اردکانی» کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد تجهیزات فرسوده که منجر به حوادث جبران ناپذیری در سینما می شود، اظهار داشت: به نظر من سینمای ایران در این زمینه نیازمند یک اصلاح ساختاری اساسی است.

کارگردان سریال «نوشدارو» در ادامه افزود: اصولاً باید فکر اساسی و زیر ساختی در این زمینه صورت گیرد تا عوامل ساخت فیلم های پلیسی، اکشن و حتی آثار اجتماعی با حجم انبوهی از تولیداتی که در سال وجود دارد از ایمنی بالایی برخوردار شوند تا به راحتی بتوانند کار خود را انجام دهند اما در حال حاضر گروه سازنده آثار در ژانرهای مختلف از ایمنی کافی و لازم برخوردار نیستند و این نبود ایمنی برای عوامل تولید یک اثر گاهی دردسرساز می شود.

کارگردان «شور شیرین» در ادامه خاطرنشان کرد: همان طور که عرض کردم در بحث تجهیزات فرسوده نیازمند یک اصلاح زیر ساختاری هستیم و این اصلاح ساختار تنها توسط سازمان سینمایی، مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... قابل حل نیست.

اردکانی تصریح کرد:  تمام ارگان ها باید دست به دست هم دهند از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تا سازمان تبلیغات و سایر ارگان هایی زیر مجموعه  ساخت یک اثر در هر ژانر دور هم جمع شوند، مشکلات، نواقص و کمبودها بازگو شود، یک نیازسنجی اساسی صورت گیرد تا شاهد یک حرکت ملی باشیم.

کارگردان «به کبودی یاس» در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: مسئولین باید به فکر ایمنی افرادی باشند، اگر به فکر باشیم با هزینه خیلی اندک هم می توانیم کم کم به استاندارهای حرفه ای روز دنیا نزدیک و نزدیک تر شویم تا کمتر شاهد این گونه حوادث ناگوار شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.