سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰

در گفت‌وگو با سینماپرس؛

انتظامی: با نارضایتی از خانه هنرمندان و خانه تئاتر کناره‌گیری کردم

عزت اله انتظامی

عزت‌الله انتظامی از حضور در شورای عالی خانه هنرمندان ایران و هیات مدیره خانه‌ تئاتر استعفا داد. وی در این رابطه به سینماپرس گفت: حضور در خانه هنرمندان و خانه تئاتر برایم راضی‌کننده نبود.

به گزاش سینماپرس صبح امروز عزت الله انتظامی با انتقاد از شرایط موجود از خانه تئاتر و خانه هنرمندان استعفا داد. وی در بخشی از استعفای خود آورده است: از آنجا که فضای کنونی سبب شده تا خستگی این سالها به تن سالخورده‌ام بماند، استعفای خود را از خانه تئاتر و خانه هنرمندان ایران اعلام می‌دارم.

عزت الله انتظامی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با علت استعفای خود از شورای عالی خانه هنرمندان ایران و هیات مدیره خانه تئاتر عنوان کرد:در شرایط فعلی و با مشکلاتی که در حال حاضر در حوزه هنر و تئاتر وجود دارد نمی توانم به همکاری خود ادامه بدهم. و به همین علت صلاح را بر این دیدم که دیگر به فعالیتم ادامه ندهم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استعفای شما از شورای عالی خانه هنرمندان و هیات مدیره خانه تئاتر ربطی به استعفای شما در سال گذشته از خانه هنرمندان دارد، بیان کرد: من سال گذشته از خانه هنرمندان استعفا دادم اما همیشه در خانه تئاتر بوده ام، اما شرایط این دو حوزه در حال حاضر فرقی با یکدیگر ندارد و من با نارضایتی از این وضعیت کنار آمدم.

 متن استعفای آقای بازیگر  که در اختیار یکی از رسانه ها قرار داده است، بدین شرح است:

 

«مزرع سبز فلک دیدم و داس مه نو////// یادم از کشته‌ی خویش آمد و هنگام درو

هیات مدیره خانه تئاتر

شورای عالی خانه هنرمندان ایران

بیش از هفتاد سال است که با شور و شوق بسیار و بی‌دریغ برای هنر سرزمین‌ام از پای ننشسته‌ام. از دهه‌ی٢٠ در کوچه پس کوچه‌های لاله زار که نوجوان و عاشق بودم، تا به امروز و این روزهای خاکستری که همچنان عاشقم و خستگی ناپذیر.

به خود می‌بالم که از ابتدای تاسیس خانه تئاتر، هر سال با رای بالای هنرمندان تئاتر، به منصب رییس و عضو هیئت مدیره انتخاب می‌شدم؛ و در این مدت بدون هیچ چشم داشتی همواره تمام توان خود را برای پیشبرد هنر تئاتر و جوانان کشورم به کار برده‌ام.

همچنین مفتخرم که از ابتدای تاسیس خانه هنرمندان ایران عضو و نایب رییس شورای عالی بوده‌ام و همه‌ی تلاش خود را برای رفع مشکلات و بهبود شرایط هنرمندان ایران به کار بسته‌ام.

 

عزت‌الله انتظامی

دوشنبه، ٣٠ دی ماه ١٣٩٢ »

انتهای پیام/

نظرات

  • علی ۱۳۹۲/۱۱/۰۲ - ۰۰:۵۶
    0 0
    احسنت استاد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.