سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱

«بیچاره مکبث» هم مجازی شد!

 علی حدادی اصل

در پی راه اندازی نمایشگاه های مجازی، علی حدادی‌اصل؛ عکاس عرصه تئاتر، این بار بعد از نمایشگاه مجازی و موفقیت آمیز «5 سال تئاتر ایران» گالری مجازی عكس تئاتر با عنوان «بيچاره مكبث» را اواخر دی ماه سال جاری راه اندازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، گالری عكس‌هاي نمايش «بيچاره مكبث» به كارگرداني پيام عزيزي كه در چهار سالن مولوي، فرهنگ ‌سراي بهمن، كارگاه نمايش تئاتر شهر و سالن ناظرزاده كرماني ايرانشهر به روي صحنه رفته است، از اواخر دی ماه ۹۲ تا اواسط بهمن ماه ۹۲ در سایت alihaddadi.ir به نمایش گذاشته می‌شود.

لازم به ذکر است؛ این گالری شامل ۲۶ عكس رنگي است که از میان 60 عکس این تئاتر، در هر چهار سال، توسط اميليا بتلیوسکا؛ سرپرست گروه تئاتر در کشور لهستان، علي فرشيد؛ سرپرست گروه تئاتر نمایش لس‌آنجلس امریکا، سيامك زوري‌مطلق؛ عكاس تئاتر و عضو انجمن عكاسان خانه تئاتر و همچنین پيام عزيزي؛ كارگردان نمایش «بیچاره مکبث» انتخاب شده است.

این عکاس تئاتر که برنده دیپلم افتخار دوازدهمين جشنواره تئاتر بين‌المللي دانشگاهي ايران شد، در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس، درباره راه اندازی نمایشگاه‌های مجازی بر این باور است که اگر نمايشگاه به صورت عكس‌هاي چاپ شده در يك گالري برپا شود قطعا تعداد محدودي برای تماشای عکس‌ها به محل برپایی نمایشگاه می‌آیند و كار آن‌طور كه بايد ديده نمي‌شود؛ اما در نمايشگاه مجازي مخاطب با يك كليك از هر جاي دنيا كه بخواهد مي‌تواند عكس‌ها را ببيند و حتی عکس‌ها را با كيفيت حجم پائين ذخيره و در آرشيو خود داشته باشد.

حدادی اصل گفت: به گفته امیلیا بتلیوسکا که از برپایی این نمایشگاه حمایت کرده است با برپایی آن می توان با استفاده از تبلیغات رسانه ای و بین المللی هم خود نمایش و هم عکس های نمایش دیده شود و از جوابی که می گیریم می توانیم نمایشگاه عمومی و حقیقی را در ورشو (پاییتخت لهستان) برگزار کنیم.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس گفته علی فرشید؛ سرپرست گروه تماشایی از لس آنجلس، مجازی بودن این نمایشگاه باعث می شود که این نمایشگاه در امریکا نیز به صورت مجازی برپا شود تا امریکایی ها هم بتوانند عکس تئاتر ایران را ببینند.

 

نمایشگاه عکس علی حدادی اصل

این عکاس تئاتر درباره چگونگی چیدمان عکس ها در سایت، بیان کرد: عکس ها در سایت جوری چیدمان شده که حتی کسی که تئاتر را ندیده است می توان با دیدن عکس ها و ترتیب آن ها متوجه اتفاقات این تئاتر از ابتدا تا انتها باشد.

بنا بر گفته حدادی‌اصل که عضو انجمن عكاسان خانه تئاتر نیز است، این نمایشگاه که با حمایت اميليا بتلیوسکا و با تبليغات بين‌المللي راه اندازی شده همزمان به صورت مجازی برای علاقه‌مندان تئاتر در امریکا  نیز به نمایش گذاشته می‌شود و قرار است این آثار در ورشوي لهستان نیز به نمایش درآید. این در حالی است که تئاتر «بیچاره مکبث» در جشنواره‌هاي بين‌المللي ورشو و پراگ نيز پذيرفته شد و در جشنواره آنكارا و استانبول هم به اجرا درآمد و اکنون نمایشگاه عکس آن راهی لهستان و امریکا می شود.

حدادی اصل در پایان از حمایت های اميليا بتلیوسکا و انجمن عکاسان خانه تئاتر تشکر و قدردانی کرد.

از سوابق کاری علی حدادی‌اصل می توان به: هفت سال عكاسی حرفه‌ای تئاتر، همكاري با گروه‌هاي نمايشي پاپتي‌ها، معاصر، وضعيت، نان، مشايا و ...، عكاسي ششمین تا هشتمین دوره از جشنواره سراسري تئاتر ماه و عکاسی بیست و دومین دوره از جشنواره تئاتر سوره اشاره کرد.

شایان ذکر است؛ علی حدادی‌اصل بیش از این دو نمایشگاه عکس تئاتر از آثار برگزیده خود در گالري سينما آزادي و گالري خانه عكاسان با عناوين «تئاتر ما» و «تئاتر در قاب» و همچنين دو نمايشگاه گروهي عكس تئاتري با عناوين «۲۸ تئاتر، هشت عكاس» و «عكس تئاتر گروه هفت» را در گالري خانه عكاسان و گالري خارك برپا کرده است.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان می‌توانند بعد از راه‌اندازی دومین گالری مجازی عکس علی حدادی‌اصل، آثار برگزیده تئاتر «بیچاره مکبث» را در سايت Alihaddadi.ir مشاهده کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.