چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲

همراه با سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر/

«جیهان» دخترانقلابی مصر که در تماشاخانه ایرانشهر زندگی خود را روایت کرد

 نمایش جیهان

نمایش «جیهان» نوشته ریکاردو فاتزی وبه کارگردانی کلودیا سوراسه در بخش مسابقه بین الملل سی و دومین جشنواره تئا‌تر فجر به روی صحنه رفت، در این نمایش زندگی دختری مصری با نام «جیهان» روایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نمایش «عکس‌های جیهان» محصول کشور ایتالیا و به نویسندگی ریکاردو فاتزی و با کارگردانی کلودیا سوراسه در بخش مسابقه بین الملل سی و دومین جشنواره تئا‌تر فجر شرکت کرده است. این نمایش در سومین و چهارمین روز از جشنواره اجرا شد.

موضوع نمایش «جیهان» در رابطه با انقلاب مصر است و داستان آن نیز در رابطه با یک دختر انقلابی مصری با همین نام است که زندگی وی در این نمایش با دو شخصیت دیگر مقایسه می‌شود. یکی از ویژگی‌های بارز این نمایش دوری از کلام محور بودن و القای حس و تفکر نمایش از طریق تکنولوژی‌هایی چون تصاویر ویدیو پروجکشن و حرکات بدن است و این ابزار در خدمت روایت داستان قرار گرفته شده‌اند.

«جیهان» نمایشی با دغدغه‌ای جهانی است که البته شاید این نمایش آنچنان که باید نتوانسه است در القای معانی به مخاطب و جذب او برای دیدن یک اثر جهان شمول موفق عمل کرده باشد. با این وجود پرداختن به مسئله  انقلاب مصر در این نمایش به نوبه خود می‌تواند برای مخاطبان جالب و رابطه‌ای حسی را ایجاد کند.  

 

نمایش جیهان

در این نمایش کلودیا سوراسه و ریکاردو فاتزی به ایفای نقش می پردازند و ساخت تصاویر پروجکشن هم بر عهده لوکا برینکی است. تماشاخانه ایرانشهر همزمان با اجرای این نمایش میزبان سفیر ایتالیا و اعضا سفارت در مراسم شب فرهنگی این کشور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر بود.  که در این مراسم نمایشگاه عکس و‌مراسم شعر‌خوانی با حضور مهمانان و اعضا سفارت ایتالیا، مدیران جشنواره و تماشاگران نمایش «عکس های جیهان» نیز برگزار شد.

در این مراسم «لوکا رچالنفانتی» سفیر ایتالیا در ایران اظهار کرد:  برپایی روز فرهنگی ایتالیا در ایران نمادی از رابطه عمیق فرهنگی مردم ایتالیا و مردم ایران است، که این رابطه عمیق با حضور وزیر فرهنگ ایتالیا در ایران که قرار است به زودی انجام شود عمیق تر خواهد شد، برپایی چنین روزی به معنای ارج نهادن به فرهنگ ایتالیا است که با حضور گروه های نمایشی این کشور در ایران نمود بیشتری پیدا کرده است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.