جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵

داور سودای سیمرغ در گفتگو با سینماپرس؛

راعی: من توصیه پذیر نیستم دوستان هم نباشند/ اگر آرا چهار به چهار شودآنقدر بحث می‌کنیم تا یکی قانع شود!

مجتبی راعی*

مجتبی راعی؛ یکی از داوران سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر گفت: به لحاظ تعداد داوری که امسال هشت نفر هستند لزوما همیشه آرا چهار به چهار نخواهد شد اما زمانی هم که تعداد آرا به این شکل شود باید آنقدر بحث پیرامون آن به وجود بیاید که بالاخره یک نفر قانع شود

مجتبی راعی؛ یکی از داوران سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجر در گفت و گو با خبرگار سینماپرس گفت: به نظرم هیات داوران از ترکیب خوبی برخوردار و به سینما نزدیک است، نوع ترکیب داوری ها هر ساله سوال برانگیز می شود و در این هیات کسانی هستند که کارشان را بلد هستند.

وی ادامه داد: امیدوارم این ترکیب تجربه خوبی را در پی داشته باشد، البته به لحاظ تعداد داوری که امسال هشت نفر هستند لزوما همیشه آرا چهار به چهار نخواهد شد اما زمانی هم که تعداد آرا به این شکل شود باید آنقدر بحث پیرامون آن به وجود بیاید که بالاخره یک نفر قانع شود و اتفاقی رخ نخواهد بلکه بحث بیشتری شکل خواهد گرفت.

کارگردان فیلم سینمایی «عصر روز دهم» با اشاره به اینکه از ابتدا در جریان همه انتخاب‌ها نبوده است، خاطرنشان کرد: در جلسه اول که پیشنهاد شد تمامی اعضا مشخص نبود و همیشه با یک عده‌ای برای داوری صحبت می کنند تا در نهایت به توافق برسند.

راعی درباره حضور فیلمسازان مختلف در جشنواره فیلم فجر امسال، یادآور شد: خوشحالم که فیلم های خوبی در جشنواره امسال حضور دارند و اگر فیلم‌ها برابر باشند قطعا داوری را سخت خواهد کرد ولی اگر فیلمی خودش را به خوبی بالا بکشد، آسانتر می شود درباره آنها نظر داد.

کارگردان «ترنج» ادامه داد: شاید فیلمسازی که اولین تجربه خودش را انجام داده است، فیلمی بسازد که بهتر باشد و لزومی ندارد تنها به اسم کارگردان ها متکی بود.

راعی درباره توصیه پذیری داوران جشنواره فیلم فجر گفت: در هر جشنواره‌ای که بودم توصیه پذیر نبودم و لااقل وقتی با من صحبت می کنند به هیچ وجه چنین چیزی را مطرح نمی کنند، چون می دانند امکان ندارد که من توصیه پذیر باشم، دوستان هم به این شکل باشند ولی همواره آدمهایی هستند که توصیه پذیر هستند و در همه جای دنیا هم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، فرهاد توحیدی،محمد داوودی،مجتبی راعی،محسن شاه ابراهیمی،پرویز شهبازی،کیانوش عیاری،فرامرز قریبیان و هوشنگ گلمکانی از داوران سی و دومین جشنواره فیلم فجر هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.