یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵

در گفت‌وگو با سینماپرس؛

مهرانفر: بازیگران بزرگ بودجه فیلم ها را می‌بلعند!

فرهادمهرانفر**

کارگردان فیلم «سرزمین رها» گفت:بازیگران شناخته شده کل بودجه فیلم را می بلعند و من ترجیح می دهم در چنین فضایی با چهره های جدید تر کار کنم.

 به گزارش خبرنگار سینماپرس فیلم «سرزمین رها» آخرین اثر سینمایی فرهاد مهرانفر و به تهیه کنندگی بهروز رشاد در بخش نوعی تجربه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد. فیلم برداری این اثر با نام موقت بر بال‌های خیال در اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ آغاز شد و سپس به سرزمین رها تغییر نام یافت.

فرهاد مهرانفر در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: در اردیبهشت ماه فیلم را کلید زدیم و حدود ۶۰ جلسه فیلمبرداری داشتیم.

مهرانفر اضافه کرد: همه فیلم ها برای بخش رقابتی جشنواره تلاش می کنند و ساخته می شوند اما تصمیماتی که هیئت انتخاب گرفتند، بدعتی تازه در جشنواره فیلم فجر بود و برای اینکه همه فیلم ها حضور داشته باشند فیلم ها بخش نوعی تجربه  را  به جشنواره اضافه کردند. من در حسن نیت مدیران اجرایی جشنواره تردیدی ندارم  و ظاهرا این پیشنهاد هیئت انتخاب بوده است تا همه فیلم ها در جشنواره حضور داشته باشند، اما اینکه کدام فیلم در کدام بخش باشد باید ببینیم بر اساس چه نگاهی اتفاق افتاده است. با توجه به فیلم های گذشته من این فیلم می توانست در بخش مسابقه باشد.

ای کارگردان ادامه داد: فیلم «سرزمین رها» در ادامه کار های قبلی من است و اینکه طبق چه ظوابطی این فیلم در بخش مسابقه قرار نگرفته است را در پایان جشنواره بعد از دیدن فیلم های جشنواره باید متوجه شویم. فیلم های فیلمسازان صاحب سبک امسال در جشنواره حضور دارند.

وی اظهار داشت: فیلم «سرزمین رها» در سبک کار های خودم است. من برای فیلمسازی اعتبار و بودجه ای نداشتم و این در حالی است که بعضی فیلم ها به راحتی یک میلیارد بودجه را جذب می کند.من با اینکه در اوایل سال ۹۲ پروانه ساخت گرفتم ولی برای وام منسوب به فیلم های که پروانه گرفته اند و حق اولیه آنها محسوب می شود هم مشکل داشتیم و نتوانستیم این وام را هم بگیریم.بودجه ما به سختی تهیه شد و با مشارکت تهیه کننده و شبکه باران که بعضی از هزینه ها را تقبل کرد ساخته شد.بازیگران شناخته شده کل بودجه فیلم را می بلعند و من ترجیح می دهم در چنین فضایی با چهره های جدید تر کار کنم.

وی عنوان کرد: فیلم «سرزمین رها» یک تجربه متفاوت برای من بود زیرا بر اساس یک زندگی واقعی به نگارش در آمده است  و نویسنده آن دخترم که قبلا سابقه نوشتن رمان را دارد است.

فیلم روایتگر سفر خیالی یک پدر و دختر به نا کجا آبادی در دل طبیعت است. پدر سرگشته و پرسشگر، نمایشی خیالی و دونفره را با همسر خود بازی می‌کند و سعی دارد کنکاشی در آثار هنری‌اش داشته باشد. آثاری که برآمده از تلاش برای بقا و زیستنی شعورمندانه در مقابله با جبر هستی است.

طرح اولیهٔ سرزمین رها با الهام از سرنوشت تراژیک امیر بدر طالعی بازیگر و کارگردان تئاتر گیلان شکل گرفت. وی در سن ۳۷ سالگی ،شب تحویل سال ۱۳۹۱ به کما رفت و پس از سه روز دار فانی را وداع گفت. اعضای بدن این هنرمند توسط مادرش اهدا شد. رها، دختر امیر بدر طالعی در این فیلم نقش خودش را بازی می‌کند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.