یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷

امروز با جشنواره تئاتر فجر/

«شطرنج با ماشین قیامت» کانادایی‌ در تالار چهارسو

شطرنج با ماشین قیامت

نهمین روز از جشنواره تئاتر فجر میزبان 14 نمایش صحنه ای خواهد بود که از آن جمله می‌توان به اجرای مجدد نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی،امروز ساعت 18 بار دیگر اجرای خود در تالار وحدت آغاز می کند. تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر نیز امروز اجرایی ندارد. تالار چهارسو در این روز میزبان نمایش «شطرنج با ماشین قیامت» به کارگردانی شاهین صیادی است که از کانادا در جشنواره سی و دوم حضور پیدا کرده است. این نمایش در نوبت های 18 و 20:30 روی صحنه می رود. نمایش «سرایت درد» به کارگردانی ماتورین بولز از کشور فرانسه نیز دو اجرای آخر خود را در تالار قشقایی انجام می دهد. این نمایش در نوبت های 17:30 و   19:30اجرا خواهد شد.

 

در تالار سایه نمایش«سعادت لرزان مردمان تیره روز» به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی در ساعت های 17 و 19 اجرا می شود. کارگاه نمایش، نمایش «بی چیز» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر در نوبت های 16:30 و18:30 اجرا می شود.

 

نمایش «هملتک» به کارگردانی افق ایرجی نیز در ساعات 17:30 و 19:30 تماشاخانه سنگلج اجرای خود را پشت سر می گذارد. نمایش «عالیه» به کارگردانی عبدالرضا سواعدی نیز در ساعت های 17 و 19مهمان تالار هنر می شود. اجرای «گلوله‌های بی‌صدا» به کارگردانی افشین ناصری نیز در ساعات 16:30 و18:30 روی صحنه می رود. تالار حافظ میزبان نمایش «هملتکار» به کارگردانی  آرش دادگر در ساعت 18 است. نمایش ملپامنی کار بابک مهری اجرای خود را در تماشاخانه آو» آغاز می کند. این نمایش که در ساعت 19:30 اجرا می شود سه روز پیاپی در این تماشاخانه روی صحنه می رود.

 

تالار فردوسی نیز در ساعت 19 با اجرای «اپرای عروسکی لیلی و مجنون» کار بهروز غریب‌پور میزبان علاقمندان است. نهمین روز جشنواره در تماشاخانه ایرانشهر به اجرای دو نمایش «گمشده در یانکرز» در ساعات 17 و19:30 به  کارگردانی مرتضی برزگر‌زادگان در سالن استاد ناظر‌زاده‌کرمانی و«باغبان مرگ» به کارگردانی آروند دشت‌آرای در ساعات 18و20:30 در سالن استاد سمندریان است. نمایش «فلان و چنان، حکومت خان جان» به  کارگردانی مهدی محمدی نیز در این روز مهمان تالار استاد انتظامی است که در نوبت های 17 و 19 اجرا می شود.

 

در بخش خیابانی نهمین روز جشنواره از ساعت15:30 نمایش های کوچی دیگرکار فرزاد صفدری، گرگ کار غریب منوچهری، بنگ بهیگ کار علی قاضی، سیاره‌ها کار محمود فرضی‌نژاد و پرده خوانی شیرین و فرهاد مدل 92 کار سعید خیر‌الهی در مجموعه تئاتر شهر اجرا می شوند. در این روز نمایش خیابانی یک داستان کاملا واقعیکار نرگس خاک‌کار در باغ‌هنر خانه هنرمندان،ساعت 17 اجرا می شود. نمایش خیابانی میار جلی نیز که محمد اشرف‌دستیار آن را کارگردانی کرده در ندامتگاه اوین به اجرا در خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.