دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱

نرگس آبیار :

ارتباط و درک مخاطب از «شیار 143» بیش از هر موضوعی برایم اهمیت دارد/ عشق در این فیلم با عتاب بیان می‌شود

شیار143

نرگس آبیار گفت: مهمترین موضوع برای من این است که مردم و مخاطبانی که فیلم «شیار 143» را می‌بینند بتوانند با فیلم ارتباط برقرار کنند.

به گزارش خبرنگار سینما پرس نرگس آبیار که امسال دومین فیلم بلند سینمایی خود را ساخته است ،در بخش مسابقه فیلم فجر حضور خواهد داشت.«شیار 143» تازه ترین اثر سینمایی نرگس آبیار فیلمی در ژانر دفاع مقدس است که قهرمان این داستان، یک زن است. «شيار 143» درباره نقش زن در هشت سال دفاع مقدس است.

شیار 143

نرگس آبیار در گفت و گو با خبرنگار سینما پرس  گفت: نمی توانم این را انکار کنم که از جایزه بردن فیلم «شیار 143» در جشنواره فیلم فجر خوشحال می شوم  و گروهی که برای این فیلم بی شائبه زحمت کشیده اند کارشان توسط داوران دیده شود و تقدیر شوند،اما مهمترین چیز برای من این است که مردم و مخاطبان فیلم فیلم «شیار 143» را ببینند و بتوانند با فیلم ارتباط برقرار کنند.امیدوارم فیلم توسط مخاطبان دیده و درک شود و این مهمترین اتفاق برای فیلم من است.

شیار 143

آبیار گفت:نسخه ای که به جشنواره ارسال کردیم نسخه نهایی است ولی احتمال دارد برای اکران دچار تغیرات خیلی کمی بشود، زیرا در اکران جشنواره کیفیت خیلی تعیین کننده است ولی به هر حال نسخه ای که به جشنواره ارسال شده است از نظر من نهایی است.

وی افزود: خوشبختانه به ایده اولیه ای که داشتیم توانستیم نزدیک شویم و در جاهایی می توانم بگویم که از ایده اولیه فیلمنامه فراتر رفتیم و ذهنیت من اینگونه بود که چون فیلم سینمایی محصول یک کار گروهی است، موفق شدیم که یک  فیلم  قابل احترام بسازیم.

شیار 143

آبیار اظهار داشت: قبل از اینکه فیلم در جشنواره فیلم فجر پذیرفته شود، در چند اکران محدود، در دفتر تولید، برای افراد و هنرمندان داشتیم که خدا را شکر بازخورد های خیلی خوب و مثبتی به فیلم نشان دادند. چند روز پیش مصطفی رحماندوست فیلم «شیار 143» را دید و خیلی فیلم را دوست داشت همچنین، ابراهیم حاتمی کیا، هوشنگ گلمکانی، عبدالجبار کاکایی و چندین منتقد دیگر فیلم را دیدند و فیلم را دوست داشتند. در این فیلم ساختاری را جلو بردم که متفاوت تر باشد حتی ابراز عشق نیز در «شیار 143» با عتاب است.

وی عنوان کرد: در حقیقت من یک طرح را از روی رمانی که قبلا نوشته بودم  برداشتم و شخصیت های آن چند دانش آموز بودند که به جبهه می روند.البته فضایی که من راجع به آن تحقیق کرده بودم در کردستان و در شهر بیجار می گذشت ولی کارکتری در رمان «اختر و روزهای تلواسه» خیلی پررنگ نبود ولی برای من خیلی جذاب بود مخصوصا نگاه زنانه ای که در این وجه از داستان وجود داشت. من این کارکتر را پر رنگ کردم و حوادث حاشیه ای به آن اضافه کردم و این ظرایف داستانی باعث شد فیلم منسجم تر جلوه کنو و همچنین یک اتفاق موازی با داستان اضافه شد که پیرنگ اصلی فیلمنامه را شکل داد.

نمایی از پشت صحنه فیلم سینمایی «شیار143» به کارگردانی نرگس آبیار

آبیار تصریح کرد: فیلم «شیار 143» فیلمی با موضوع جنگ است که در بخش خصوصی تهیه شده است و این نکته خیلی مهم است. معمولا در ساخت  اینگونه فیلم ها دولت پشتیبانی و کمک لازم را انجام می دهد اما به هر حال این فیلم در فضای خصوصی و توسط ابوذر پورمحمدی و محمدحسين قاسمی تهیه شد و  نمی خواستند ساخت فیلم به تاخیر بیافتد و برای همین مستقلا اقدام کردند.البته در دولت قبل از طریق فارابی  اقدام کردیم ولی به نتیجه نرسیدند و به خاطر همین فیلم کاملا با بودجه بخش خصوصی ساخته شد و نهایتا توانستند فیلم را جلو ببرند و می دانید که تهیه و تولید در بخش خصوصی چه مشکلانی را دارد.

شیار 143

فیلم سینمایی «شیار۱۴۳» به تهیه کنندگی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی در بخش خصوصی تولید شده و برخی از عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: نرگس آبیار، مدیر تولید: محمد یمینی، مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمان فر، تدوین: پیمان خاکسار، موسیقی: مسعود سخاوت دوست، طراح گریم: سودابه خسروی، طراح صحنه و لباس: کامیاب امین عشایری، مدیر صدابرداری: کامران کیانرسی، دستیار تهیه: حمیدرضا بختیاری، طراح جلوه‌های بصری و تیتراژ: فرید ناظر فصیحی، عکاس: حمید جانی‌پور، بازیگران: مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو، یداله شادمانی، زهرا مرادی، علی نفیسی، حمیده صادقی، سامان صفاری، محیا دهقانی و.....

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.