شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۶

یکشنبه ساعت 14 تنها فیلم با موضوع انقلاب؛

بیدل: «روزگاری عشق و خیانت» ملودرامی نرم در دل تاریخ انقلاب است

داود بیدل

کارگردان «روزگاری عشق و خیانت» که ساعت 14 فردا در برج میلاد به نمایش در می‌آید گفت: قصه «روزگار عشق و خیانت» ملودرام نرمی است و در کنار آن داستان در دل یک بستر تاریخی روایت می شود.

«روزگار عشق و خیانت» فیلمی به تهیه کنندگی روح الله شمقدری با کارگردانی داوود بیدل است که قردا؛ یکشنبه در بخش نگاه نو و در کاخ جشنواره به نمایش در‌می‌آید. این فیلم به موضوع انقلاب اسلامی با رویکردی سیاسی می پردازد و یکی از متفاوت ترین فیلم های جشنواره امسال است.

داود بیدل در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت:مراحل فنی «روزگار عشق و خیانت» با دقت و وسواس زیاد انجام شد و فیلم تحویل دفتر جشنواره فجر شد. این نسخه نهایی و مطلوبی از نظر من بود ولی شاید زمان اکران عمومی تغییرات کوچکی را اعمال کنیم.

فیلم روزگاری عشق و خیانت

بیدیل ادامه داد: من از محصول نهایی کار خیلی راضی هستم و باید بگوییم موسیقی فیلم خیلی خوب شده است و تدوین و تروکاژ فیلم، ضربآهنگ جانداری به فیلم بخشیده است و به طور کل مراحل فنی ساخت فیلم «روزگار عشق و خیانت» را به خوبی طی کردیم تا نسخه ای با کیفیت به جشنواره ارئه دهیم.

وی اظهار داشت: این در مورد همه فیلم ها صدق می کند که وقتی شما به موضوعی می پردازید یکسری طرفدار دارید و یکسری مخالف.بعضی خواهند گفت خوب درآمده و برخی می گویند فیلم خوب نشده و در بعضی مواقع هم این نگاه ها سلیقه ای است،دربازه فیلم «روزگار عشق و خیانت» تا به حال در اکران های محدود برای منتقدان و  بعضی فیلمسازان بازخورد های خوبی داشته است و  فکر می کنم خود فیلم توانایی این را دارد خود را مطرح کند. یعنی اگر فیلم این توانایی را داشته باشد که دیده شود خودش با مخاطب ارتباط برقرار می کند و احتیاج به تبلیغ خاصی نخواهد داشت.

روزگاری عشق و خیانت

بیدل گفت:فیلم من در مورد موضوعی کار شده که هیچکس در مقابل آن واکنشی منفی ندارد و قطعا این فیلم به لحاظ موضوع فیلم طرح جدید و تازه ای در سینمای ایران است مگر به تولید فیلم اشکالی وارد شود ولی به طور کلی من درباره موضوع انقلاب اسلامی فیلم ساخته ام و این در سینمای ایران بسیار موضوع مهمی است و فیلم های کمی در این باره ساخته شده است.

وی عنوان کرد: سینمای ایران در مورد این زمینه کم لطفی کرده است و باید تلاش کنیم تعداد فیلم های دراین باره را زیاد کنیم. ساخت فیلم درباره انقلاب اسلامی یکی از دغدغه های من خواهد بود. «روزگار عشق و خیانت» تجربه خوب و شیرین و موفقی بود و امیدوارم بتوانیم با کیفیت بالاتر باز هم به این موضوعات بپردازیم.

بیدل تصریح کرد: از ابتدا که با روح الله شمقدری برای نوشتن این فیلمنامه صحبت کردیم به این فکر کرده بودیم که قرار است صرفا یک قصه بگوییم یا یک قسمت از تاریخ را روایت کنیم و این بزرگترین چالش ما به عنوان نویسنده بود. در جمع بندی به این رسیدیم که نمی توانیم قصه یا موضوع تاریخی را فدای آن یکی کنیم. قصه «روزگار عشق و خیانت» ملودرام نرمی است و در کنار آن داستان در دل یک بستر تاریخی روایت می شود.

میلاد کی مرام، همایون ارشادی، شهرزاد کمال زاده، نسرین مقانلو، سحر قریشی، حسن جوهرچی، جعفر دهقان، علی اوسیوند، آتش تقی پور و جمشید هاشم پور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: اتفاق غیر منتظره پروانه و دخترش آینه را غافلگیر می کند، گویا این اتفاق ریشه در گذشته پروانه دارد، گذشته را که سال ها از مواجه با آن هراس داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.