چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵

انیمیشن «خاطرات انقلاب» به مناسبت دهه فجر پخش می‍‌شود

احسان طاهری

انیمیشن «خاطرات انقلاب» به کارگردانی احسان طاهری و سجاد فرامرزی به مناسبت دهه فجر از دوازدهم بهمن از شبکه پویا پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، «خاطرات انقلاب» به کارگردانی مشترک احسان طاهری و سجاد فرامرزی نام انیمیشنی ۱۰ قسمت است که هر قسمت در ۴ دقیقه به سفارش مرکز صبا و تهیه کنندگی سعید ترخانی تولید شده است و از شنبه؛ دوازدهم بهمن ماه ساعت ۲۱ از شبکه پویا پخش خواهد شد.

انیمیشن «خاطرات انقلاب»، داستان خاطرات مهیج و شیرین جوانانی پرشور از مبارزات انقلابی علیه رژیم پهلوی است که به قلم روان مهدی ابوهاشم نگارش یافته و با تکنیک کامیک انیمیشن که جدیدترین تکنیک تولید انیمیشن در جهان است تولید شده است. از ویژگی های تکنیک کامیک، حذف محدودیت ها در استفاده از گرافیک و ساخت و پرداخت تصویری ، سرعت بالای تولید و جذابیت بی حد و حصر آن است.

گفتنی است؛ سرپرست دوبلاژ این انیمیشن؛ حسین شعبانی و صداگذار و تدوینگر آن عرفان علی محمدی است.

سعید ترخانی؛ تهیه کننده انیمیشن «خاطرات انقلاب» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس طی اظهار نظری در مورد انیمیشن، گفت: انیمیشن یکی از پول ساز ترین مشاغل دنیاست. در چند سال اخیر مشکلات فراوانی بر سر راه رشد، گسترش و ثبات این هنر صنعت ایجاد شد. وضعیت نامطلوب کنونی، معضلات ساختاری و مدیریتی این رشته را که از سوی ارگان های دولتی به آن تحمیل شده را بیش از پیش آشکار ساخته است. دردی که درمان آن جز به همت خود فعالان این عرصه میسر نخواهد شد.


وی ادامه داد: ما انیمیشن سازان، امروز بیش از هر روز دیگری متحدیم، چرا که تنها با اتحاد است که به جایگاه واقعی خود در ایران و جهان خواهیم رسید. امیدواریم سازمان های زیربط دولتی و حکومتی، اگر هم قدمی برای سر و سامان دادن به اوضاع اسفناک کنونی نمی کنند، چوب های لای چرخ این صنعت در حال تولد را بیرون بکشند و بگذارند که جامعه انیمیشن نفسی بکشد، کمر راست کند و قدم های بلند بردارد.
 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.