پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵

در پاسخ به سينماپرس؛

جنتی: دنبال پس‌دادن سوال مجلس نیستم/ وزرا موظف به پاسخگویی به نمایندگان مردم هستند

جنتی

علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه تجلیل از سینماسازان در پاسخ به پرسش خبرنگار سینماپرس گفت: این حق مجلس است كه سوال كند و وزرا هم موظف هستند كه برای پاسخگویی حاضر شوند، اتفاقا خیلی خوب است. هیچ وقت به دنبال این نبودم كه سوال را پس بگیرند.

علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه تجلیل از سینماسازان در پاسخ به خبرنگار سینماپرس درباره كارت زرد مجلس به وی گفت: در قانون و آیین نامه مجلسه چیزی تحت عنوان كارت زرد اصلا نداریم و این مسئله‌ای است كه یك عده‌ای آن را ساخته‌اند، در گذشته بدین صورت بوده كه وقتی نماینده‌ای از وزیر سوال می‌كرد نهایتا اگر قانع نمی شد این سوال به كمیسیون تحقیق ارجاع و در آنجا بررسی می شد.

وی ادامه داد: با تغییر آیین نامه بدین ترتیب شده است كه وقتی سوالی مطرح می شود از نماینده می پرسند و اگر قانع نشد از مجلس می پرسند كه آیا این سوال را وارد می داند یا خیر، اگر مجلس سوال را وارد بداند و اعلام كند كه قانع نشده آن وقت اخیرا این را به عنوان كارت زرد مطرح می كنند، شاید دلیلش این است كه گفتند مثلا اگر وزیری سه كارت زرد بگیرد مجلس حق استیضاح خواهد داشت، در حالی كه اگر ده بار هم كارت زرد بگیرد می تواند استیضاح نشود و اگر هیچ كارت زردی هم نگرفته باشد با امضای ده نماینده آن زمان می توانند استیضاح را انجام دهند. در حالی كه عنوان كارت زرد حقوقی نیست و عنوانی است كه به شكل اجتماعی درآمده است و شاید اقتدایی به كارهای ورزشی كرده‌اند، چون بالاخره در محیط ورزشی ممكن است به یك بازیكنی كارت زرد بدهند.

جنتی در پاسخ به سینماپرس درباره تعامل بین ارشاد و مجلس، خاطرنشان كرد: حتما تعامل با مجلس وجود دارد، این حق مجلس است كه سوال كند و وزرا هم موظف هستند كه برای پاسخگویی حاضر شوند، اتفاقا خیلی خوب است. هیچ وقت به دنبال این نبودم كه سوال را پس بگیرند و آمادگی داشتم كه پاسخ بدهم، چرا كه احساس كردم تریبونی در اختیارم است كه با این تریبون با مردم حرف می زنم و پاسخ می‌دهم و از این جهت هم خوشحال بودم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.