یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴

با فیلمسازان درجشنواره فیلم فجر

قوی تن: نباید به پروژه سهراب سپهری کاسبکارانه نگاه کرد

علی قوی تن

علی قوی تن با بیان اینکه تحقیق و پژوهش فیلم سهراب سپهری ادامه دارد، گفت: به نظر من نگاه کاسبکار انه به این نوع از پروژه ها جواب نمی دهد.

علی قوی تن ،کارگردان سینما که بعد از ظهر امروز در مرکز همایش های برج میلاد به سر می برد در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد آخرین اخبار از فیلم سهراب سپهری، اظهار داشت: در رابطه با این پروژه من حدود یک سال تحقیق و پژوهش کرده بودم که از اوایل آذر درگیر ساخت فیلم «بازگشت» شدم و ساخت این فیلم من را از مسیر تحقیق و پژوهش فیلم سهراب قطع کرد.

وی در ادامه افزود: حالا بعد از ساخت «بازگشت» تحقیق و پژوهش سهراب سپهری را ادامه خواهم داد.

قوی تن در ادامه در مورد زمان کلید خوردن کار نیز ، اظهار داشت: ببینید، باید سر و شکل فیلمنامه تکمیل شود و بعد از پیش تولید مشخص مشود کار چه زمانی کلید خواهد خورد. اما به نظر من نباید خیلی در مورد ساخت این فیلم عجله  و شتاب کرد چرا که در مجموع ساخت کار تاریخی دشوار است و هر چند فیلمنامه با تعمق بیشتری نوشته و شود و تحقیق و پژوهش خوبی صورت گیرد، قطعا شاهد کار بهتری خواهم بود.

کارگردان «آفتاب، مهتاب، زمین» ادامه داد: سهراب سپهری کار متفاوتی است و مثل «بازگشت» نیست که جرقه اش به ذهنم رسید و در کویر آن را ساختم. همان طور که عرض کردم باید با تعمق بیشتری پیش برویم و اگر پول باشد تمام مشکلات حل میشود.

قوی تن در ادامه توضیح داد: پول را برای خودم نمی خواهم اما ساخت هر فیلمی مشمول هزینه است  که باید هزینه ها ساخت فیلم مرتفع شود.

این کارگردان در ادامه افزود: در چند ماهه اخیر چند تهیه کننده و فیلمساز به من پیشنهاد پول های زیادی کرده اند تا این فیلم با مشارکت آن ها ساخته شود اما من معتقدم نگاه کاسبکارانه کلیت کار را خراب خواهد کرد.

وی در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: من دوست دارم در این فیلم فراتر از کتاب هایی که در مورد سهراب سپهری نوشته فیلم بسازم و به سمت تحریف تاریخ نروم و حقیقت و زندگی خصوصی سهراب سپهری که قابلیت نمایشی دارد را فراتر از کتاب ها به تصویر بکشم تا شاهد خود سهراب سپهری واقعی باشیم که حرکت فرهنگی خوبی صورت پذیرد.

بنابراین گزارش فیلم سینمایی «آفتاب ، مهتاب، زمین» آخرین فیلم علی قوی تن بود که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.