دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶

با هنرمندان در کاخ جشنواره

لیالستانی: فیلم حاتمی کیا و بنی اعتماد آثار صادقانه‌ای است

حسین لیالستانی در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در جشنواره فجر

کارگردان «میزاک» از نحوه پذیرایی جشنواره فیلم فجر امسال راضی است و تا کنون از دو فیلم «چ» و «قصه ها» به دلیل برداشت های شخصی صادقانه دو کارگردان خوش آمده است.

حسینعلی لیالستانی کارگردان سینما که عصر امروز در مرکز همایش های برج میلاد به سر می برد در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد ارزیابی خود از جنواره  امسال، اظهار داشت: کیفیت پذیرایی امسال خوب بود. کسی که قرار است غذا بخورد به راحتی و با آرامش غذا می خورد نه مثل سال گذشته که باید در صف های طولانی میایستادیم.

کارگردان «ساکن خانه چوبی» در ادامه در مورد ارزیابی خود از فیلم های جشنواره فیلم فجر، اظهار داشت: فیلم «چ» را پسندیدم، فیلم جدید حاتمی کیا سالم و شریف بود. در کنار آن فیلم «قصه ها» ساخته رخشان بنی اعتماد را هم پسندیدم.

کارگردان «میزاک» در ادامه خاطرنان کرد: جالب است که این دو فیلم خیلی به هم شبیه بود. هر دو فیلم در دو مسیر حرکت می کردند اما برداشت های شخصی هر دو کارگردان این آثار ارزشمند بود. هر دو دیدگاه صادقانه داشتند و هر دو فیلم شاهد ریاکاری نبودیم. اما برخی فیلم های جشنواره دچار فقر فرهنگی هستند. به طور مثال «لامپ 100» در ژانر معلق بود.

وی در پایان در مورد اکران «ساکن خانه چوبی» نیز اظهار داشت: خیلی فیلم ها بعد از جشنواره اکران نمی شوند و اکران فیلم ما هم در حالتی از ابهام قرار دارد.

بنابراین گزارش، فیلم سینمایی «ساکن خانه چوبی» به کارگردانی حسینعلی لیالستانی داستان زندگی دختر بچه‌ای شش ساله است که علاقه زیادی به دایی اش دارد که به جبهه می‌رود‌. فیلم روایت تنهایی‌های دختر پس از عزیمت دایی‌اش به جبهه است.

 پروانه معصومی، داریوش اسدزاده، امیرحسین آرمان، بهزاد خداویسی، نعیمه نظام دوست، کیمیا حسینی و … بازیگران این فیلم هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.