سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴

در گفت‌وگوی اختصاصی با سینماپرس؛

غرضی: علاقه داشتم که یک منشور بین سینماگران و جامعه تدوین می‌شد/ با دعوت داروغه‌زاده به فیلم فجر آمدم

غرضی

سیدحسن غرضی؛ نامزد دوره اخیر ریاست جمهوری که ظهر امروز مهمان کاخ جشنواره فجر بود گفت: یلی کم اتفاق افتاده که جشنواره فیلم فجر را پی گیری کنم و اکنون هم به دعوت ابراهیم داروغه زاده آمدم چرا که سینما برایم جذابیت نداشته است و دنبال کارهایی می روم که بلد هستم.

سید حسن غرضی؛ نامزد دوره اخیر ریاست جمهوری که ظهر امروز مهمان کاخ جشنواره بود در گفت‌وگو با سینماپرس گفت: در حد توانم سینمای ایران را دنبال می کنم، بالاخره ما عضو گروهی هستیم که توانمان تقسیم می شود و خیلی متخصص نیستیم بیشتر دنبال این هستم که زحمات سینماگران تا چه حد سینمای ایران به توسعه جامعه کمک می‌کند و ما اهل توسعه هستیم.

وی در پاسخ به سینماپرس درباره اینکه اگر رئیس جمهوری می شدید چه برنامه ای برای سینمای ایران داشته است، گفت: دلم می خواست که جمع سینماگران ایران یک منشور مشترک بین خودشان و مردم می نوشتند و از آن منشور حمایت می کردیم، دلم می خواست که این اتفاق بیافتد، این منشور در کشورهای دیگر هم تدوین می شود همانطور که اهل فرهنگ،هنر و عکاس بین خودشان یک منشوری دارند که خیلی با ارزش است.

غرضی در پاسخ به سینماپرس درباره پیگیری جشنواره فیلم فجر گفت: خیلی کم اتفاق افتاده که جشنواره فیلم فجر را پی گیری کنم و اکنون هم برای حمایت ابراهیم داروغه زاده آمدم چرا که سینما برایم جذابیت نداشته است و دنبال کارهایی می روم که بلد هستم.

وی ادامه داد: من در مناظره هایی که داشتم به این نکته اشاره کردم که با تدوین این منشور صنف قدرتمند شود بعدی بین منشور تدوین شده سینمایی ها با جامعه هم منشوری تدوین شود که باعث مستحکم شدن جایگاه سینمایی می شود.

غرضی با اشاره به اینکه 20 سال به سینما نرفته است در پاسخ به خبرنگار دیگری درباره رویکرد دولت جدید به سینما گفت: تا حدودی به سمت بهتر از قبل رفته است ولی خیلی با ایده آل بودن فاصله دارد، سینما یک امر انتزاعی نیست و کسانی که انتزاعی می بینند خودشان را گول زدند، حیف است که سینما انتزاعی و ساده انگاری شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.